boot Düsseldorf

0

Πέτρος Μιχελιδάκης

Messe Düsseldorf GmbH

Director boot – Global Head-Boating and Watersport Events

Ένας Έλληνας στο τιμόνι του boot, του μεγαλύτερου σαλονιού της Ευρώπης. Πώς αισθάνεστε σαν επαγγελματίας και πώς αντιμετωπίζετε αυτήν τη νέα πρόκληση;

Ουσιαστικά είναι η μεγαλύτερη έκθεση του είδους της στον κόσμο, αφού με περίπου 1800 εκθέτες και 250.000 επισκέπτες απεικονίζει όλο το φάσμα των θαλάσσιων σπορ και σκαφών αναψυχής αλλά και του θαλάσσιου τουρισμού. Σαφώς και αισθάνομαι υπερήφανος για το προνόμιο και την τιμή να οδηγώ τις εξελίξεις της boot αλλά πρώτα απ’ όλα αισθάνομαι βαθιά ευθύνη για τους εκθέτες και τους επισκέπτες. Η αγορά σκαφών αναψυχής, μετά την κρίση του 2008 αρχίζει να σταθεροποιείται και να δείχνει μικρά σημάδια ανάκαμψης. Ταυτόχρονα, έχει μειωθεί ο αριθμός νέων που ασχολούνται με τα θαλάσσια σπορ. Η πρόκληση είναι να κερδίσουμε το ενδιαφέρον, ειδικά των νέων ανθρώπων, να ασχοληθούν με τη θάλασσα και, παράλληλα, να μεγαλώνουμε το διεθνή κοινό επαγγελματιών που επισκέπτονται την boot.

Η boot έχει θεσπίσει νέους κανόνες στο yachting. Πού οφείλεται η μεγάλη επιτυχία της ειδικά σε αυτήν την περίοδο της οικονομικής κρίσης;

Σίγουρα συμβάλλει το γεγονός ότι πάνω από 200 εταιρείες yachting και μαρίνες παρουσιάζουν τις υπηρεσίες τους, αλλά η boot διακρίνεται πρωτίστως για τον συνδυασμό των προορισμών και την ποικιλία που παρουσιάζει. Έχουμε προορισμούς που προσφέρουν στον ενδιαφερόμενο και στον επαγγελματία ‘Θάλασσα για όλα τα γούστα’. Από charter φουσκωτού μέχρι Superyacht, ιστιοπλοϊκά ταξίδια για δύτες ή για οικογενειακές διακοπές. Ένα μεγάλο πλεονέκτημα είναι ότι τα μεγαλύτερα ναυπηγεία του κόσμου εκθέτουν τα σκάφη τους και ο επισκέπτης μπορεί να ‘ζήσει’ το ιστιοπλοϊκό που σκοπεύει να νοικιάσει ‘επί τόπου’ στην έκθεση.

Η βασική ιδέα για το concept της νέας καμπάνιας ξεκίνησε από εσάς. Είστε ευχαριστημένος από την υλοποίησή της; Έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα;

Η καμπάνια ‘Play Now’ ήταν εδώ και καιρό προγραμματισμένη και είναι το τρίτο και τελευταίο μέρος του ‘Experience 360° of Watersports’. Με το ‘Play Now’ θέλουμε να παρακινήσουμε μικρούς και μεγάλους να ασχοληθούν με κάποια μορφή του θαλάσσιου σπορ ή τουρισμού και να το δοκιμάσουν στη διάρκεια της boot σε ένα από τα πολλά ‘action stage’. Φέτος, για παράδειγμα, για πρώτη φορά θα στήσουμε το μεγαλύτερο τεχνικό κύμα του κόσμου, όπου μπορεί κάποιος να δοκιμάσει ‘surf riding’. Μάλιστα διοργανώνουμε τα δύο Σαββατοκύριακα το πρώτο ‘indoor championship’ με τα μεγαλύτερα ονόματα του χώρου. Μέχρι τώρα η ανταπόκριση στην καμπάνια είναι υπερβολικά θετική και αναμένεται αύξηση επισκεπτών ιδιαίτερα από το εξωτερικό. Τα αποτελέσματα θα τα ανακοινώσουμε μετά την έκθεση και εύχομαι, βέβαια, να είναι θετικά.

Τα τελευταία χρόνια, η παρουσία Ελλήνων εκθετών αυξάνεται διαρκώς. Πώς κρίνετε τη δυναμική της παρουσίας τους όταν η χώρα μαστίζεται από την ύφεση;

Είμαι πολύ χαρούμενος που για πρώτη φορά η Enterprise Greece σε συνεργασία με τον ΣΕΚΑΠΛΑΣ διοργάνωσε μια ελληνική εθνική συμμετοχή που απεικονίζει την ικανότητα ελληνικών ναυπηγείων να ανταποκριθούν στην παγκόσμια αγορά. Πριν λίγες μέρες επιβεβαίωσε και ο ΕΟΤ τη συμμετοχή του για να στηρίξει την παρουσία τον ελληνικών εταιρειών στο κομμάτι του θαλάσσιου τουρισμού. Η ελληνικές συμμετοχές φέτος θα ξεπεράσουν τα 1000τμ και έχουν διπλασιαστεί σε σχέση με πέρσι. Στα χρόνια της ύφεσης έχει αποδειχθεί ότι οι εξαγωγές είναι ο μόνος τρόπος να μπουν οι επιχειρήσεις σε τροχιά ανάπτυξης. Όπως πρόσφατα μου είπε ένας εκθέτης ‘Η boot έχει αποδειχθεί ως η άγκυρα της αγοράς’ διότι κατόρθωσε τα τελευταία δύσκολα χρόνια να συγκεντρώσει την αγορά στο Ντίσελντορφ και έτσι δημιουργήθηκαν πολλές επαγγελματικές ευκαιρίες για εκθέτες και επισκέπτες.

Ποια είναι η άποψή σας για το ελληνικό Ναυτικό Σαλόνι; Ποιες θα ήταν οι δικές σας προτάσεις;

Το ελληνικό ναυτικό σαλόνι είναι θεσμός και αναγκαίο για την αγορά. Μια έκθεση αντικατοπτρίζει την αγορά, για αυτό, λοιπόν, είναι λογικό να υπάρχει περίοδος μεγάλης επιτυχίας και εποχές που τα πράγματα είναι πιο δύσκολα. Σημαντικό είναι, ειδικά σε δύσκολους καιρούς, να διατηρηθεί η επαφή και η συνεργασία μεταξύ του διοργανωτή και των εκθετών για τη στρατηγική εξέλιξη μιας έκθεσης. Η πρότασή μου για όλα τα ναυτικά σαλόνια είναι να εστιάσουμε την προσοχή μας στην προώθηση νέων και να κερδίσουμε το ενδιαφέρον τους για τα θαλάσσια σπορ. Το δεύτερο βήμα είναι να κάνουμε την ενασχόληση με τη θάλασσα ελκυστική, γκρεμίζοντας εμπόδια και δημιουργώντας ένα φιλικό περιβάλλον για όλους τους λάτρεις της.

Πώς βλέπετε την εξέλιξη του yachting στην Ελλάδα;

Με τη γεωγραφική της θέση η Ελλάδα είναι η κατεξοχήν χώρα του yachting. Πιστεύω ότι το ενδιαφέρον θα συνεχίζει να αυξάνεται. Στη Γερμανία παραδείγματος χάριν εκδίδονται περίπου 150.000 άδειες ταχυπλόου και ιστιοπλοΐας ετησίως. Ένα μεγάλο μέρος αυτών χρησιμοποιείται για την ενοικίαση σκαφών στης διακοπές. Το ενδιαφέρον για τα ελληνικά νησιά είναι μεγάλο και οι προωθητικές ενέργειες αποδίδουν. Υπάρχουν για παράδειγμα άψογοι επαγγελματίες και συνεργασίες μαρίνων με fleet operators και πράκτορες που παρουσιάζουν νέους συνδυασμούς διακοπών με κεντρικό άξονα το yachting.

Ποια είναι η συνταγή της επαγγελματικής επιτυχίας κατά την άποψή σας;

Η συνταγή σίγουρα δεν είναι μόνο μία διότι το λεγόμενο timing και η τύχη παίζουν τον ρόλο τους. Αλλά χωρίς στρατηγική, καλούς συνεργάτες και ένδειξη αξιοπιστίας η πιθανότητες επιτυχίας μειώνονται κατά πολύ.

Περιγράψτε τον ιδανικό συνεργάτη για εσάς.

Αισθάνομαι πολύ τυχερός που τον έχω δίπλα μου. Είναι η ομάδα της boot. Όλοι είναι αφοσιωμένοι, έμπειροι και προσφέρουν τις υπηρεσίες με επαγγελματισμό και αγάπη για αυτό που κάνουν.

Σας αρέσει το περιοδικό ‘Πλεύση’;

Είμαι αναγνώστης του περιοδικού εδώ και πολλά χρόνια. Μου έλειψε τα χρόνια που ήμουν στην Ιταλία. Τώρα το απολαμβάνω και πάλι και χαίρομαι όταν με ταξιδεύει στης αγαπημένες μου ελληνικές θάλασσες.

Ευχαριστούμε για τον χρόνο σας.

 

Share.

About Author

Leave A Reply