Νέο Swan 65

0

Ένα νέο Swan σχεδίασης Frers, που συνδυάζει την πολυτελή κρουαζιέρα µε τις αγωνιστικές επιδόσεις

Το νέο Swan 65 πρωτοπαρουσιάστηκε το 2017 στο ναυτικό σαλόνι του Ντίσελντορφ, χτυπώντας την αγορά των πολυτελών ιστιοφόρων µε αγωνιστικές επιδόσεις, καλύπτοντας την γκάµα από οικογενειακές διακοπές µέχρι αγώνες υψηλού επιπέδου. Σχεδιασµένο από τον Germán Frers, το σκάφος συνδυάζει την εµπειρία της Nautor σε αγωνιστικά σκάφη, διατηρώντας την πολυτέλεια και την άνεση των Swan, ακολουθώντας τη σχεδιαστική φιλοσοφία του µεγαλύτερου Swan 78.

Ο Germán Frers βάσισε τη φιλοσοφία του Swan 65 στις αρχές των Sparkman & Stephens του 1972: όµορφο, αξιόπιστο, άνετο και γρήγορο.

 

Εξωτερικά

Η σχεδιαστική φιλοσοφία του Swan 65 έχει δώσει ιδιαίτερη έµφαση στην έξυπνη σχεδίαση του ντεκ, ώστε να µπορεί να είναι διαχειρίσιµο ακόµη και από µια οικογένεια, µε ή χωρίς σκίπερ. Η εργονοµία του ντεκ, ωστόσο, επιτρέπει στο Swan 65 να συµµετέχει και σε αγώνες µε πλήρες πλήρωµα.

Το Swan 65 προορίζεται για όσους µπορούν να αναγνωρίσουν την αξία ενός ιστιοφόρου σκάφους υψηλής ποιότητας, µε επιδόσεις που δεν θυσιάζουν την ασφάλεια και την άνεση. Το σκάφος βγαίνει από το ναυπηγείο έτοιµο για αγώνες, πολυήµερες κρουαζιέρες ή περιηγήσεις, µε τη δυνατότητα φυσικά είτε να αναβαθµιστεί αγωνιστικά είτε να διαµορφωθεί κατά τις επιθυµίες του ιδιοκτήτη.

Η ανασχεδιασµένη γάστρα του Swan 65 προσφέρει υψηλές ταχύτητες –ακόµη και µε λίγο άνεµο– αλλά και αρκετούς χώρους. Η ιδιαίτερη πλώρη του σκάφους τού επιτρέπει να κινείται οµαλά πάνω στα κύµατα, ενώ η φαρδιά πρύµνη του είναι ιδανική για τα πρύµα.

Το σκάφος είναι σταθερό και στιβαρό σε όλες τις ταχύτητες, η δε κατανοµή του βάρους είναι τόσο ζυγισµένη που ελαχιστοποιεί τις περιττές κινήσεις. Φυσικά είναι εξοπλισµένο µε τα απαραίτητα τεχνολογικά βοηθήµατα και τον απαιτούµενο εξοπλισµό.

Όσον αφορά την καρίνα, δίνονται επιλογές µε σιδερένια καρίνα και βολβό από µολύβι για µεγάλη ευστάθεια ή µε τηλεσκοπικό µηχανισµό, που από τα 4,20 µέτρα φτάνει τα 2,75, χωρίς να επηρεάζεται το εσωτερικό.

Υπάρχουν δύο τιµόνια, για να µειωθεί το βάθος στην πρύµνη, να ανοίξει ο χώρος στο ντεκ και να έχει καλύτερη οπτική αυτός που τιµονεύει.

Το Swan 65 διαθέτει ισχυρή ιστιοφορία, µε το άλµπουρο να είναι τοποθετηµένο αρκετά πρύµα και να υπάρχει και πρόβολος. Το άλµπουρο είναι δεµένο στην υπερκατασκευή, αφήνοντας χώρο εσωτερικά. Το σκάφος κινείται άνετα µε τα πανιά και µε λίγο αέρα, όχι µόνο σε αγώνες αλλά ακόµη και σε κρουαζιέρα. Ειδικά όµως για τους αγώνες, το σκάφος µπορεί να φέρει βαρδάρια και µαΐστρα square top.

Η υπερκατασκευή έχει θέα 360 µοιρών και, σε συνδυασµό µε το ηµιανυψωµένο σαλόνι και το «καθαρό» ντεκ, αφήνει άπλετο χώρο για να κινηθεί κανείς. Το sprayhood και το bimini προσφέρουν προστασία στους επιβάτες.

Υπάρχουν 5 βιτζιρέλα κοντά στις τιµονιέρες, ώστε οι χειρισµοί να είναι εύκολοι ακόµη και µε ελάχιστο πλήρωµα.

Στην πρύµνη έχει γκαράζ για το tender ενώ στην πλώρη έχει µεγάλο sail locker, που µπορεί να διαµορφωθεί σε καµπίνα πληρώµατος.

 

Εσωτερικά

Το σκάφος εσωτερικά αποπνέει τη µακρά παράδοση της εταιρείας στη φινέτσα αλλά και στις πρωτοποριακές σχεδιαστικές λύσεις. Με φινίρισµα από ευρωπαϊκή δρυ, εργονοµία για µακροήµερες διακοπές αλλά και προσοχή στη λεπτοµέρεια, καλύπτει τις απαιτήσεις για πολυτελείς διακοπές. Η διαβίωση, η ενδιαίτηση αλλά και η φιλοξενία εν γένει είναι άνετες, χωρίς περιττά στοιχεία, που βαραίνουν το εσωτερικό. Άλλωστε, το συνολικό βάρος και η άπλα στο εσωτερικό είναι ζωτικής σηµασίας για ένα σκάφος που έχει και αγωνιστικές δυνατότητες.

Το εσωτερικό µπορεί να οργανωθεί µε δύο διαφορετικούς τρόπους: µε την καµπίνα του ιδιοκτήτη να βρίσκεται είτε στην πλώρη είτε στην πρύµνη. Το ίδιο ισχύει και για τις υπόλοιπες καµπίνες, µε βασικό άξονα τον κύριο προορισµό του σκάφους, αν δηλαδή θα δίνει έµφαση στους αγώνες –ώστε να έχει περισσότερες κουκέτες– ή στην κρουαζιέρα, ώστε οι καµπίνες να είναι πιο άνετες. Αυτή η επιλογή διαµορφώνει ανάλογα και τους υπόλοιπους χώρους εντός του σκάφους, όπως τον σταθµό πλοήγησης µε το chart table και τα όργανα, την τραπεζαρία κ.τ.λ.

Το σαλόνι του Swan 65 κυριαρχεί στον εσωτερικό χώρο, αφού καταλαµβάνει πέντε ολόκληρα µέτρα, µε υπερυψωµένη πανοραµική θέα. ∆ιαθέτει την τραπεζαρία στα αριστερά και το σαλόνι µε τους καναπέδες στα δεξιά. Το σαλόνι επικοινωνεί απευθείας µε την κουζίνα και τον χώρο πλοήγησης. ∆εξαµενές και λοιπά συστήµατα βρίσκονται στη σεντίνα, προσβάσιµα µεν, αλλά εκτός των χρήσιµων χώρων. Έτσι και το βάρος παραµένει χαµηλά, ενισχύοντας την ευστάθεια του σκάφους.

Στην έκδοση OF (Owner Forward), η καµπίνα του ιδιοκτήτη βρίσκεται σε εύκολα προσβάσιµο χώρο αλλά, ταυτόχρονα, και στο πιο ήσυχο σηµείο του σκάφους. Με µεγάλο, king-size, κρεβάτι, γραφείο-µπουντουάρ, µεγάλη ντουλάπα και, φυσικά, το δικό του ευρύχωρο µπάνιο. Οι δύο πίσω καµπίνες των επιβατών µπορεί να έχουν δύο µονά κρεβάτια ή διπλή κουκέτα, µε ξεχωριστά µπάνια.

Η έκδοση OA (Owner Aft) είναι καταλληλότερη για πολυήµερες διακοπές και κρουαζιέρες offshore. Με φαρδιά και µεγάλη καµπίνα και πολλούς χώρους αποθήκευσης για τον ιδιοκτήτη, αλλά και άνετες καµπίνες για τους επιβάτες.

 

Συνδεσµολογία γάστρας-κινητήρες-διακυβέρνηση

Το σκάφος κινεί µια µηχανή Volvo D3 110 kW 150 Hp, που επιτρέπει αρκετά υψηλές ταχύτητες µε ευκολία και οικονοµία, ακόµη και για πολύωρες πλεύσεις µε τη µηχανή. Η δεξαµενή καυσίµου είναι χωρητικότητας 1.200 λίτρων, παρέχοντας πολύ µεγάλη αυτονοµία, ενώ η δεξαµενή του γλυκού νερού µεταφέρει έναν τόνο, µε δεδοµένο το ότι υπάρχει χώρος για αφαλατωτή, που κάνει το σκάφος πλήρως αυτόνοµο. Το σκάφος διαθέτει, εκτός από την µπαταρία της µηχανής και τη service, µία ακόµη συστοιχία για τα συστήµατα, ώστε να είναι ανεξάρτητα, µε δική του παροχή, ενώ έχει τη δυνατότητα τροφοδοσίας και από τη στεριά 230 V/50 Hz 50 A.

 

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Πληροφορίες: Atalanta Marine, τηλ. 210 99 10 722

Ολικό μήκος: 20,11 μέτρα

Μέγιστο Πλάτος: 5,62 μέτρα

Βύθισμα (στάνταρ έκδοση): 3,50 μέτρα

Εκτόπισμα: 28.000 κιλά

Κινητήρας: Volvo D3 110 kW 150 Hp

Χωρητικότητα καυσίμου: 1.200 λίτρα

Χωρητικότητα νερού: 1.000 λίτρα

CE-Approval Category A Ocean

Share.

About Author

Leave A Reply