Riva 88 Domino Super

0

Είναι Riva, είναι µεγάλο και αποπνέει πολυτέλεια

 

O Mauro Micheli από το γραφείο Officina Italiana Design και οι σχεδιαστές της Ferretti Group αποφάσισαν να πάρουν το ήδη επιτυχηµένο µοντέλο 86 Domino, που έχει πουλήσει µέχρι στιγµής πάνω από 20 σκάφη, και να το εξελίξουν ακόµη περισσότερο, σε όλους τους τοµείς. Έτσι, λοιπόν, το νέο σκάφος που προέκυψε δεν είναι απλώς αποτέλεσµα ενός facelift, αλλά µια εκ βάθρων ανασχεδίαση, από την οποία προέκυψε το νέο 88 Domino Super, ένα άλµα στην εξέλιξη της οικογένειας, που φτάνει σε µήκος τα 26,84 µέτρα ολικού µήκους και τα 6,30 µέτρα µέγιστου πλάτους.

Το νέο σκάφος περιλαµβάνει πολλές καινοτοµίες, από άποψη τόσο αισθητικής όσο και λειτουργικότητας. Κι ενώ ο προκάτοχός του βρισκόταν ήδη σε ένα υψηλότατο επίπεδο –και δεν θα περίµενε κανένας να υπάρχουν περιθώρια βελτιώσεων– ωστόσο οι σχεδιαστές της Riva έβαλαν τα δυνατά τους και έκαναν το θαύµα τους.

Το πρώτο που παρατηρεί κανείς είναι οι κοµψές αεροδυναµικές γραµµές του προφίλ του σκάφους, που ενισχύονται από το σκούρο γκρι χρώµα της γάστρας, ένα χρώµα που φέρει το όνοµα “London Grey”, έχει χρησιµοποιηθεί και σε πολλές άλλες λεπτοµέρειες πάνω στο ντεκ και κάνει όµορφη αντίθεση µε το άλλο χρώµα που δεσπόζει στην εµφάνιση, το χλωµό γκρι (“Moon Grey”), της υπερκατασκευής.

Η κατανοµή των χώρων είναι σχεδιασµένη από την αρχή µε πολλά και σηµαντικά πλεονεκτήµατα για τον ιδιοκτήτη, τους επιβάτες και το πλήρωµα. Το νέο κατάστρωµα ηλιοθεραπείας, για παράδειγµα, ενισχύει κατά πολύ τον σπορ χαρακτήρα του µοντέλου ενώ την ίδια στιγµή προσφέρει άνεση και ευχαρίστηση στους επιβάτες.

Αλλά και ο ανοιχτός σταθµός διακυβέρνησης, που έχει µετακινηθεί στο κέντρο του σκάφους, έχει καταφέρει να χωρέσει πολλά σε µικρό χώρο, αφήνοντας έτσι και αρκετό ακόµη χώρο για έναν άνετο καναπέ µπροστά.

Μια έντονη αίσθηση δυναµισµού –αλλά και φωτεινότητας– έρχεται από το µεγάλο µονοκόµµατο παράθυρο στο πλάι της γάστρας, που δείχνει προς την πλώρη σαν τόξο, µια τολµηρή σχεδιαστική πινελιά, που όµως κάνει το σκάφος να ξεχωρίζει.

Και ο χώρος της πρύµνης επίσης έχει ανασχεδιαστεί, προσφέροντας αναρίθµητες ευκολίες στους επιβάτες αλλά και στο πλήρωµα, για να κάνει τη δουλειά του. Και αφού για τη Riva όλα έχουν σχεδιαστεί µε την άνεση ως κεντρικό άξονα, το σκάφος διαθέτει δύο stabilizer κατ’ επιλογήν και εφόσον ο ιδιοκτήτης τα παραγγείλει.

 

Εξωτερικό

Το σκάφος έχει προσανατολισµό προς την εκµετάλλευση των ανοιχτών του χώρων, µε έναν µοναδικό, µάλιστα, τρόπο. Οι γλυκές αλλά δυναµικές αεροδυναµικές γραµµές του πλαισιώνουν τη σχεδίαση του κόκπιτ. Η θέση του τιµονιέρου βρίσκεται στο κέντρο. Μέχρι οκτώ επιβάτες µπορούν να καθίσουν τριγύρω από το αναδιπλούµενο τραπέζι, ενώ όταν αυτό είναι µαζεµένο, ελευθερώνεται χώρος που µπορεί να φιλοξενήσει ακόµη και 20 άτοµα. Φυσικά, το ντεκ διαθέτει µπαρ, γκριλ και εξωτερικό ψυγείο, ώστε να µη χρειάζεται να κατέβει κανείς τα επτά σκαλιά που οδηγούν στον εσωτερικό χώρο για να χρησιµοποιήσει την κουζίνα. Υπάρχει επίσης γκαράζ για το tender Williams 385, που διαθέτει έναν πολύ αξιόπιστο αλλά και απλό µηχανισµό για την ανέλκυση και την καθέλκυση, καθώς επίσης και χώρο για jet-ski.

 

Εσωτερικό

Εσωτερικά, οι καµπίνες βρίσκονται γύρω από ένα µεγάλο σαλόνι, που έχει και µπουφέ. Το ύψος του σαλονιού φτάνει τα 2,10 µέτρα, στοιχείο που ενισχύει την αίσθηση του µεγάλου χώρου, ενώ το ίδιο επιτυγχάνουν ο άπλετος φυσικός φωτισµός από τα µεγάλα πλαϊνά παράθυρα και η ζεστή και απαλή αίσθηση του ξύλου και των άλλων φυσικών υλικών που έχουν χρησιµοποιηθεί. Οι παλ τόνοι στα χρώµατα και τα βερνίκια έρχονται σε αντίθεση µε τα µεταλλικά µέρη και τα ανοξείδωτα.

Μία σουίτα µε διπλό κρεβάτι και µία ακόµη καµπίνα µε διπλή κουκέτα βρίσκονται απέναντι η µία από την άλλη στον πλωριό διάδροµο, ενώ µία σουίτα VIP βρίσκεται στην πλώρη, η οποία –αν και µικρή σε µέγεθος– κερδίζει στα σηµεία.

Τα µεγάλα πλαϊνά παράθυρα της γάστρας και οι καθρέφτες στο εσωτερικό, που βρίσκονται στρατηγικά τοποθετηµένοι σε σηµεία, διαχέουν το φυσικό φως και κάνουν τους χώρους να φαίνονται ακόµη µεγαλύτεροι.

Η καλύτερη εφαρµογή αυτής της σχεδιαστικής προσπάθειας βρίσκεται στην καµπίνα του ιδιοκτήτη, η οποία είναι πραγµατικά εντυπωσιακή. Βρίσκεται στην πλώρη και σε χαµηλότερο επίπεδο από το σαλόνι, ώστε να διαχωρίζεται από αυτό. Η ευρυχωρία της και οι αποθηκευτικοί της χώροι την κάνουν να ξεχωρίζει από την πρώτη κιόλας µατιά, αφού διαθέτει βιβλιοθήκη, τουαλέτα, ντουλάπες και ένα king-size κρεβάτι. Το µπάνιο βρίσκεται στα δεξιά. Το ύψος σε όλους τους χώρους κάτω είναι στα 2 µέτρα. Η µόνωση του µηχανοστασίου είναι εξαιρετική, ακόµη και στις καµπίνες του πληρώµατος.

 

Κινητήρας-συνδεσµολογία

Οι επιδόσεις του σκάφους είναι από τις κορυφαίες της κατηγορίας του. Στη standard έκδοση, το σκάφος είναι εξοπλισµένο µε δύο µηχανές MTU 16V 2000 M93, που αποδίδουν 2.435 Mhp και του επιτρέπουν να κινείται µε µέγιστη ταχύτητα 38 κόµβων και cruising speed στους 34 κόµβους. Σαν έξτρα, το σκάφος µπορεί να φέρει δύο κινητήρες MTU 16V 2000 M94, που αποδίδουν 2.638 Mhp και κινούν το σκάφος µε µέγιστη ταχύτητα στους 40 κόµβους και cruising speed στην οικονοµική ταχύτητα των 35 κόµβων. Όταν το σκάφος είναι αγκυροβοληµένο, για επιπλέον σταθερότητα, µπορεί να εξοπλιστεί µε Seakeeper stabilisers µπροστά από τη µηχανή. Η µετάδοση της κίνησης γίνεται µε κιβώτιο V-drive.

Οι µηχανές είναι τοποθετηµένες αρκετά πίσω, για καλύτερη εκµετάλλευση των εσωτερικών χώρων, θυσιάζοντας κάποιο χώρο από το γκαράζ.

Για διευκόλυνση στο δέσιµο και τις µανούβρες, εκτός από το bow thruster, µπορεί να έχει και δεύτερη πλάγια προπέλα στην πρύµνη.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

Πληροφορίες: ΕΚΚΑ ΣΚΑΦΗ, τηλ. 210 98 48 992

Ολικό μήκος 26,84 μέτρα

Μέγιστο πλάτος: 6,29 μέτρα

Βύθισμα: 1,82 μέτρα

Κινητήρας: MTU 16V 2000 M93

Χωρητικότητα καυσίμου: 7.500 λίτρα

Χωρητικότητα νερού: 990 λίτρα

Share.

About Author

Leave A Reply