Axopar 28: Ένα μικρό θαύμα από τη Σκανδιναβία!

0

 

Παρ’ όλο που το Axopar 37, που είχαμε παρουσιάσει παλιότερα, κέρδισε τον τίτλο του μηχανοκίνητου σκάφους της χρονιάς (“Motor Boat of The Year 2017”), το Axopar 28, ο περσινός νικητής, είναι αυτό που ακόμη εντυπωσιάζει.

Με μόλις 8,6 μέτρα μήκος γάστρας, σε σχήμα deep V, οι Σκανδιναβοί κατάφεραν να προσφέρουν όχι ένα, ούτε δύο, αλλά πέντε διαφορετικές παραλλαγές του μοντέλου: Axopar 28 Open, Axopar 28 OC (Open Cabin), εντελώς ανοικτή έκδοση, Axopar T-Top, με hard top πάνω από το χειριστήριο, Axopar 28 Cabin, με κλειστή θέση οδήγησης, και Axopar 28 AC (Aft Cabin), επίσης με κλειστή θέση οδήγησης.

Από τα πρώτα του βήματα, το Axopar 28 είχε να προτείνει αρκετές καινοτομίες και υποσχόταν πολλά, τόσα που έκανε αρκετούς να αναρωτιούνται αν πρόκειται ποτέ να ανταποκριθεί στις προσδοκίες. Κάθε κομμάτι και κάθε εξάρτημα όμως είχε μελετηθεί. Κι έτσι το αποτέλεσμα ήταν όχι μόνο μια εξαιρετική εξωτερική εμφάνιση, αλλά και μια μοναδική συμπεριφορά στη θάλασσα, απόλυτη ασφάλεια, και βέβαια όλα αυτά σε μια απίστευτη τιμή.

Το ίδιο το ναυπηγείο λέει ότι από αυτό το μοντέλο γεννήθηκε κάτι νέο και κάτι καλό για το μέλλον. Το concept, η φιλοσοφία του είναι μοναδική: ένα σκάφος που επιτρέπει να κινείσαι ελεύθερα τριγύρω, με αρκετό χώρο για να φιλοξενεί αρκετό κόσμο, ακόμη και χώρο για ηλιοθεραπεία στην πρύμνη. Πώς χωράνε όλα αυτά σε 28 πόδια;

Μια σειρά από εκπλήξεις

Στην έκδοση με την καμπίνα, ο καναπές μετατρέπεται σε διπλό κρεβάτι, ενώ στην έκδοση με την πίσω καμπίνα υπάρχουν δύο κουκέτες. Μία ξεχωριστή τουαλέτα είναι προσβάσιμη από την πλώρη. Η σχεδίαση της γάστρας είναι υπεύθυνη για την εξαιρετική συμπεριφορά του σκάφους. Στο σκάφος κινείσαι άνετα, έχει διαδρόμους στους οποίους μπορεί να περπατήσει κανείς, αλλά και ψηλά ρέλια για να κρατιέται νιώθοντας ασφαλής, είτε εν όρμω είτε εν πλω, ακόμη και με ταχύτητες που ξεπερνούν τους 45 κόμβους. Οι επιλογές για την πρόωση είναι μία ή δύο εξωλέμβιες Mercury, με ιπποδύναμη μέχρι 300 hp, στην πιο σπορ έκδοση.

Το σκάφος αυτό τα έχει όλα. Άριστες επιδόσεις, φανταστική γάστρα, χώρους που ξεχνάς το πραγματικό μέγεθός του, αξιοπρεπείς χώρους ακόμη και για να κοιμηθείς, και όλα αυτά σε συνδυασμό με μια ελκυστική εξωτερική εμφάνιση.

Σε σχέση με τα σκάφη του ανταγωνισμού στην κατηγορία, η διαφορά είναι εμφανής. Στο εξωτερικό, όσα περιοδικά το δοκίμασαν είχαν να πουν τα καλύτερα. Κανένα άλλο σκάφος της κατηγορίας του δεν κέρδιζε τον δοκιμαστή καλύτερα από το Axopar 28 και μιλάμε για μια κατηγορία που περιλαμβάνει δυνατό ανταγωνισμό. Και το κερασάκι στην τούρτα; Ήταν και το πιο φθηνό!

Εξωτερικό

Στο κόκπιτ και στο ντεκ χρησιμοποιείται πολύ G2 Flexiteek, τυπική σκανδιναβική επιλογή. Οι άνετοι πλαϊνοί διάδρομοι, τα ψηλά και πολύ στιβαρά ρέλια, δίνουν την αίσθηση της ασφάλειας όταν κινείται κανείς πάνω στο σκάφος, ακόμη και με μεγάλες ταχύτητες. Η άγκυρα κρύβεται σε ένα πλωριό στρίτσο, πολύ περιποιημένο, αν και δεν φαίνεται, χαρακτηριστικό δείγμα της φιλοσοφίας της εταιρείας. Στην πλώρη, μάλιστα, οι πλαϊνοί καναπέδες μετατρέπονται κι αυτοί σε έναν δεύτερο χώρο ηλιοθεραπείας, εκτός του κρεβατιού της πρύμνης. Υπάρχουν ταμπούκια και αποθηκευτικοί χώροι παντού, ώστε να μην κυκλοφορεί τίποτα περιττό πάνω στο ντεκ.

Το Axopar 28 έχει μεγάλη αγορά στην οποία απευθύνεται, ίσως λόγω των διαφορετικών εκδόσεων, Open, T-top ή κλασικό Wheelhouse, ίσως επειδή είναι έξυπνα σχεδιασμένο. Για παράδειγμα, στη σχεδίαση χώρεσε κρεβάτι και μάλιστα διπλό για ηλιοθεραπεία στην πρύμνη, με μεγάλο χώρο από κάτω, ενώ υπάρχει πολύς και καλά προστατευμένος χώρος για το πιλοτήριο σε όλες τις εκδόσεις. Έχει και τουαλέτα και νιπτήρα στην κεντρική κονσόλα, και στην πλώρη τοποθετείται τραπέζι που, με τους γύρω καναπέδες, μπορεί να προσφέρει ιδανικές συνθήκες για γεύμα ή κοκτέιλ.

Εσωτερικό

Η σκανδιναβική καρδιά του Axopar χτυπάει στους τομείς της λειτουργικότητας και της πρακτικότητας. Ακόμη και η Open έκδοση προσφέρει προστασία από τον καιρό, αλλά και υποτυπώδη, έστω, ενδιαίτηση. Η κεντρική κονσόλα έχει μία πορτούλα που οδηγεί κάτω-κάτω χαμηλά στη γάστρα, όπου φιλοξενείται η τουαλέτα, με νιπτήρα και καθρέπτη. Δεν υπάρχουν πολλά σκάφη σε αυτήν την κατηγορία που να τα έχουν βολέψει όλα τόσο καλά, αλλά οι Φινλανδοί, που χρησιμοποιούν τα σκάφη για να καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις με τον φανταστικό καιρό τους, δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς. Στο ίδιο πλαίσιο, προσφέρεται και η διπλή καμπινούλα κάτω από το κρεβάτι της ηλιοθεραπείας της πρύμνης. Δεν πρόκειται για μια κανονική καμπίνα που θα βρίσκαμε στα μεγαλύτερα σκάφη, στην οποία θα μπορούσε κάποιος να μείνει άνετα, αλλά σίγουρα αποτελεί μια πολύ καλύτερη επιλογή από το να κοιμηθεί κανείς έξω σε υπνόσακο.

Κινητήρας

Αυτό που εντυπωσιάζει μόλις το σκάφος λύσει είναι ο χειρισμός και η συμπεριφορά του στη θάλασσα, όπου οι Φινλανδοί δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό. Η κοφτερή γάστρα, με γωνία 22 μοιρών, twin-stepped, και οι σπορ επιδόσεις που κινούν το σκάφος στους 40 κόμβους, ακόμη και στην έκδοση με μία μόνο 250 hp Mercury Verado, δείχνουν ότι το σκάφος έχει πολύ γερές ναυπηγικές βάσεις.
Ο πολλαπλός του χαρακτήρας και η ευελιξία του το κάνουν σκάφος για ημερήσιες βόλτες, για σαββατοκύριακο, ταχύπλοο επιδόσεων, σκάφος για θαλάσσια σπορ και σκάφος-εργαλείο για γρήγορες μετακινήσεις.

Χωρίς αμφιβολία, το Axopar 28TT, το μοντέλο με τον υπερτροφοδοτούμενο εξωλέμβιο Mercury Verado των 300 hp, δεν αφήνει περιθώρια να εξετάσεις ούτε τα άλλα του χαρίσματα, ούτε άλλα σκάφη του ανταγωνισμού. Χτυπάει τους 45,6 κόμβους, ενίοτε και τους 48, με τον κυβερνήτη να έχει τον έλεγχο ακόμη και στις κλειστές στροφές, όπου η βαθιά γάστρα αρχίζει να δουλεύει και το σκάφος στρίβει σαν τρένο.
Το τιμόνι ακούει και ανταποκρίνεται. Η θέση οδήγησης είναι πολύ προσεκτικά σχεδιασμένη, με σκανδιναβική εργονομία, είτε ο χειριστής κάθεται είτε είναι όρθιος. Το καμπύλο παρμπρίζ προστατεύει από τον καιρό και από τον φαινόμενο άνεμο ενώ το T-top παρέχει την απαραίτητη σκιά αλλά και δροσιά το καλοκαίρι.

Η κλειστή έκδοση δείχνει τα χαρίσματά της τον χειμώνα, με το κρύο. Η ταχύτητα κρουαζιέρας είναι γύρω στους 30 κόμβους, με χαμηλή κατανάλωση. Ο κατασκευαστής δίνει 2,7 mpg (ναυτικά μίλια στο γαλόνι). Τους 30 κόμβους, πάντως, τους πιάνει άνετα, και χωρίς να το καταλαβαίνουν οι επιβαίνοντες. Η γρήγορη έκδοση, με το υπερτροφοδοτούμενο «θηρίο» των 300 hp Verado, προσφέρει μεν συγκινήσεις στις 5.500 rpm, αλλά ανεβάζει την κατανάλωση κατά 1,57 mpg, που δεν είναι δραματικό μεν, αλλά είναι οπωσδήποτε υπολογίσιμο. Φυσικά, κανείς δεν πρόκειται να ταξιδεύει έτσι συνεχώς, όχι μόνο γιατί αρχίζει και γίνεται ακριβό το ταξίδι, αλλά και γιατί πλέον δεν θα είναι ευχάριστο.

Συμπεράσματα

Η ετυμηγορία, λοιπόν, δείχνει ότι τα σκανδιναβικά σκάφη είναι λίγο σαν τα γερμανικά αυτοκίνητα, στιβαρά, αξιόπιστα και λειτουργικά. Το Axopar 28 έχει καταφέρει να είναι και κομψό σαν σπορ αυτοκίνητο. Άλλωστε, στον τομέα των εντυπώσεων έχει να συναγωνιστεί Ιταλούς και Γάλλους. Σε γενικές γραμμές, το Axopar αποτελεί μια φανταστική εναλλακτική για το κλασικό φουσκωτό. Η σχέση ποιότητας-τιμής και το τι αγοράζεις, τελικά, με τα χρήματα που κοστίζει το Axopar 28, η επιλογή είναι μονόδρομος.

Θετικά

Εξαιρετικό στους χειρισμούς και στην πλεύση
Γρήγορο στις αντιδράσεις
Γεροδεμένη κατασκευή
Λειτουργικό
Ασφαλές
Εργονομία και ειδικά εύκολες μετακινήσεις
Καλή προστασία από τον καιρό

Αρνητικά

Το σκάφος έρχεται με μία επιλογή όσον αφορά τον κινητήρα
Πολλά εξτρά, κάποια θα μπορούσαν να έρχονται στάνταρ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Πληροφορίες: American Marine SA, τηλ. 211 10 88 400, www.americanmarine.gr
Ολικό μήκος: 8,60 μέτρα
Μέγιστο πλάτος: 2,85 μέτρα
Γωνία Καθρέπτη: 22 μοίρες
Εκτόπισμα: 1.690 κιλά (χωρίς μηχανή)
Χωρητικότητα καυσίμου: 260 λίτρα
Κινητήρας: 300 hp Mercury Verado (τυπικός προτεινόμενος)

Share.

About Author

Leave A Reply