Jeanneau Sun Odyssey 490: Νέο design, κλασική αξία

0

Η πολύ γνωστή και δημοφιλής σειρά των Sun Odyssey αντανακλά τα χαρακτηριστικά της Jeanneau στο νέο μοντέλο 490: κομψότητα, εφευρετικότητα και ασφάλεια.

Το νέο μοντέλο παραμένει πιστό στις «οικογενειακές αξίες». Σχεδιασμένο για οικογενειακές διακοπές, με πρώτο μέλημα την ασφάλεια, αλλά και την άνεση, με ένα διαχρονικό design. Εκτός της εξελιγμένης του σχεδίασης, πλέον, και οι επιδόσεις είναι μια παράμετρος που χωράει στην εξίσωση. Όλο το «πακέτο», λοιπόν, μπήκε σε ένα νέο σκάφος, που ξεπήδησε από την πολυετή εμπειρία της Jeanneau στα σκάφη κρουαζιέρας και ήρθε για να προσφέρει έντονες στιγμές καθαρής ευτυχίας, μια νέα άποψη για τη ζωή εν πλω.

Εξωτερικά

Αρχίζοντας από τα βασικά, το νέο Sun Odyssey 490 σχεδίασαν ο Philippe Briand και ο Jean-Marc Piaton, καταφέρνοντας να συνδυάσουν με επιτυχία το διαχρονικό στυλ της μάρκας, που μετράει πλέον 27 χρόνια εμπειρίας, αρμονικά με τις τελευταίες εξελίξεις στη ναυπηγική σχεδίαση.

Με μήκος 49 πόδια, στοχεύει να αναθεωρήσει την κρουαζιέρα. Πρώτο νέο στοιχείο που θα παρατηρήσει κανείς είναι πως μπορεί να κινηθεί ελεύθερα πάνω στο ντεκ, χωρίς κανένα εμπόδιο. Ακόμη και η είσοδος στο κόκπιτ από τα πλαϊνά του καταστρώματος γίνεται απευθείας, χωρίς να χρειάζεται να υπερπηδήσει κανείς συστήματα ή γωνίες της κατασκευής.

Έτσι, η ζωή πάνω στο σκάφος γίνεται ακόμη πιο απλή, αλλά και πιο άνετη. Επιπλέον, το Sun Odyssey 490 χρησιμοποιεί μοντέρνες τεχνικές και εξελιγμένες τεχνολογίες, για να βελτιώσει την ποιότητα ζωής στη θάλασσα. Εκτός από το καθαρό κατάστρωμα, το σκάφος διαθέτει δύο τιμονιέρες πολύ καλά προστατευμένες, που οδηγούν σε δύο πηδάλια, ενώ το πτυσσόμενο bow thruster διευκολύνει πολύ τις μανούβρες, παρά το μέγεθος του σκάφους.

Η εξαρτία του σκάφους είναι τύπου Cathedral, με τους σταυρούς να έχουν μεγάλη γωνία προς τα πίσω για μέγιστη ασφάλεια. Η καρίνα είναι σχήματος ανάποδου L, για καλύτερες επιδόσεις χωρίς μεγάλο βύθισμα, ενώ στην πλώρη υπάρχει και ένας μόνιμος πρόβολος για τη χρήση ασύμμετρων μπαλονιών στα πρίμα.

Το νέο στοιχείο που έρχεται, για να διευκολύνει εμφανώς τη ζωή πάνω στο σκάφος, είναι τα μαξιλάρια των εξωτερικών καναπέδων του κόκπιτ. Αυτά, λοιπόν, είτε αναδιπλώνονται, σχηματίζοντας την πλάτη του καναπέ, είτε απλώνονται, σχηματίζοντας μια οριζόντια επιφάνεια για ηλιοθεραπεία, π.χ. ως προέκταση του καταστρώματος. Έτσι, οι επιβάτες μπορούν να είναι ασφαλείς όσο το σκάφος ταξιδεύει, ενώ εν όρμω θα έχουν τις ανέσεις ενός μεγάλου γιοτ με τις τεράστιες επιφάνειες του sundeck.

Σε αυτήν την περίπτωση, το κατάστρωμα γίνεται ενιαίο από την πλώρη μέχρι την πρύμνη, με μόνο την υπερκατασκευή να παρεμβάλλεται. Ακόμη και τα ξάρτια κατεβαίνουν μέχρι τη γάστρα και δένουν εξωτερικά, ώστε να μην εμποδίζουν το πέρασμα. Υπάρχει μόνο ένα εσωτερικό διαγώνιο ξάρτι, που κι αυτό όμως δεν δυσχεραίνει την πρόσβαση.

Η διαμόρφωση του κόκπιτ ποικίλλει και προσφέρει πολλές επιλογές στους ιδιοκτήτες, με περιμετρικά πάνελ που μπορούν να κλείσουν τελείως τον χώρο και ένα μεγάλο spray hood, που όμως δεν παρεμποδίζει την περιμετρική θέα, για προστασία από τις αντίξοες καιρικές συνθήκες.

Έχοντας ανοίξει ο χώρος στο κόκπιτ, η μάτσα κατέβηκε πιο χαμηλά, προσφέροντας μεγαλύτερη ιστιοφορία, χωρίς να χρειάζεται να ψηλώσει το άλμπουρο, γεγονός που θα δημιουργούσε προβλήματα ευστάθειας και θα χρειαζόταν μακρύτερη καρίνα και περισσότερο βάρος. Επίσης, η πρόσβαση στο πανί από το πλήρωμα είναι ευκολότερη.

Όλα τα μαντάρια και οι σκότες έρχονται πίσω, κοντά στις τιμονιέρες, σε κεντρικά βιτζιρέλα, ώστε να γίνονται οι δουλειές εύκολα και με ασφάλεια, χωρίς να ενοχλούνται οι επιβάτες.

Το τραπέζι του κόκπιτ φιλοξενεί κάποια όργανα ναυσιπλοΐας, φωτισμό, αποθηκευτικούς χώρους και ένα φορητό αποσπώμενο ψυγείο 12 V. Επιπλέον, υπάρχει και φορητό μπάρμπεκιου, που μπορεί να μεταφερθεί, για παράδειγμα, στην παραλία, μαζί με το ψυγείο για πικνίκ.

Εσωτερικά

Κατεβαίνοντας κάτω, παρατηρεί κανείς τη φαρδιά σκάλα, με την ομαλή κλίση των 40 μοιρών. Το σχεδιαστικό γραφείο του Jean-Marc Piaton δημιούργησε έναν χώρο που είναι μεγάλος, αλλά δείχνει ακόμη μεγαλύτερος, λόγω της εργονομίας του, αλλά και του φυσικού φωτός που διαχέεται ομοιόμορφα. Τα φωτεινά χρώματα και το διαχρονικό μοντέρνο design κάνουν τους επιβάτες να αισθάνονται οικεία. Το ευρύχωρο σαλόνι, με τα μεγάλα πλαϊνά παράθυρα και το πτυσσόμενο κεντρικό τραπέζι της τραπεζαρίας, που μαζεύεται και φεύγει τελείως από την εικόνα, συντελούν στην άνεση του κεντρικού χώρου.

Η κουζίνα βρίσκεται τοποθετημένη στο πιο σταθερό σημείο του σκάφους, στη μέση και αριστερά, πάνω από την καρίνα, και είναι προσβάσιμη εύκολα τόσο από το σαλόνι όσο και από το κόκπιτ. Οι ηλεκτρικές συσκευές είναι τοποθετημένες εργονομικά γύρω από την κουζίνα, ενώ υπάρχει και εξαερισμός.

Το chart table βρίσκεται δίπλα ακριβώς και είναι σχεδιασμένο κατά τη ναυτική παράδοση, με λειτουργικό μέγεθος, χώρους για τους χάρτες και τα όργανα αλλά και ένα εργονομικό κάθισμα-πολυθρόνα. Εκεί βρίσκεται και η οθόνη αφής, που παρέχει πληροφορίες για τις ζωτικές λειτουργίες του σκάφους, αλλά και ένα παραδοσιακό ρολόι και βαρόμετρο –για να μην ξεφεύγουμε από το ναυτικό ντεκόρ.

Σχεδιαστικά, η γάστρα του σκάφους είναι φαρδιά και μάλιστα μέχρι την πλώρη. Εκεί που στενεύει πλέον η πλώρη είναι το sail locker, στο οποίο αποθηκεύονται τα πανιά. Έτσι, υπάρχει πολύς χώρος για να μπει η καμπίνα του ιδιοκτήτη μπροστά από το άλμπουρο, έχοντας τόσο χώρο που μόνο αν βρισκόταν στην πρύμνη θα είχε. Η καμπίνα του ιδιοκτήτη διαθέτει μεγάλο διπλό κρεβάτι, με πάρα πολλούς αποθηκευτικούς χώρους καθώς και ιδιωτικό μπάνιο με ξεχωριστή τουαλέτα.

Οι καμπίνες των επιβατών είναι εξίσου εργονομικά σχεδιασμένες, με στόχο να είναι όσο το δυνατόν πιο τετραγωνισμένες, για να μην πηγαίνει καθόλου χώρος χαμένος.

Το Sun Odyssey 490 διατίθεται με δύο επιλογές όσον αφορά τις καμπίνες: είτε με δύο είτε με τρεις, αλλά με δύο τουαλέτες. Η επένδυση του εσωτερικού είναι είτε από ξύλο τικ είτε από γκρι κέδρο με όψη ξύλου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Πληροφορίες: Athenian Υachts, τηλ. 210 98 11 820, www.athenian-yachts.gr
Ολικό μήκος: 14 μέτρα
Μήκος γάστρας: 14 μέτρα
Βύθισμα (με τη στάνταρ καρίνα): 2,24 μέτρα
Χωρητικότητα καυσίμου: 240 λίτρα
Χωρητικότητα νερού: 635 λίτρα
Κινητήρας: Yanmar 80 Hp/59 kW CE Category A

Share.

About Author

Leave A Reply