2017 Rolex Sydney Hobart Yacht Race

0

Ένας από τους τρεις σκληρότερους αγώνες παγκοσμίως –αγώνες άνω των 600 ναυτικών μιλίων σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες– είναι το Rolex Sydney Hobart. Την τριλογία συμπληρώνει το Rolex Middle Sea Race, που γίνεται στη Μάλτα και το Rolex Fastnet, που γίνεται στη Μεγάλη Βρετανία.

Το Rolex Sydney Hobart Yacht Race διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Cruising Yacht Club of Australia, με τη συνεργασία του Royal Yacht Club of Tasmania. Η εκκίνηση δίνεται από το Σίδνεϊ της Αυστραλίας την παραμονή των Χριστουγέννων, ενώ ο τερματισμός βρίσκεται στο Χόμπαρτ της Τασμανίας.

Ο αγώνας έχει μήκος περίπου 630 ναυτικά μίλια. Ο αγώνας αυτός έχει μία μοναδική δυσκολία: Το διαβόητο Bass Strait, το στενό ανάμεσα στην Αυστραλία και την Τασμανία, όπου τα κύματα είναι τεράστια και πολύ ισχυρά, ενώ οι άνεμοι συνήθως είναι θυελλώδεις. Οι δυτικοί άνεμοι έρχονται ανεμπόδιστα από την άλλη άκρη της Γης, κυριολεκτικά για να «σουρώσουν» στο στενό και ρηχό Bass Strait.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι το 1998 ο αγώνας σημαδεύτηκε από μια ισχυρότατη καταιγίδα, κατά την οποία πέντε σκάφη βυθίστηκαν και έξι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Από τα 115 σκάφη που είχαν ξεκινήσει, μόνο τα 44 έφτασαν στο Χόμπαρτ. Τότε μεγάλος νικητής του αγώνα ήταν ο Larry Ellison, με το μάξι σκάφος Sayonara, ενώ την κατηγορία του είχε κερδίσει το ελληνικό AERA του Νίκου Λυκιαρδόπουλου.

Ο αγώνας έχει μακρά ιστορία. Η εναρκτήρια διοργάνωση ήταν το 1945 και είχε μόλις εννέα συμμετοχές. Το Rani του John Illingworth που κέρδισε εκείνη τη διοργάνωση χρειάστηκε 6 ημέρες, 14 ώρες και 22 λεπτά για να διανύσει τα 630 ναυτικά μίλια.

Χρειάστηκαν πολλά χρόνια για να καταρριφθεί το ρεκόρ από το Kialoa, το 1975, ενώ 21 χρόνια αργότερα το Morning Glory κατάφερε να βελτιώσει τον χρόνο κατά μόλις 29 λεπτά.

Το 1999 το σκάφος Nokia πέτυχε να ολοκληρώσει τον αγώνα σε μία ημέρα, 19 ώρες, 48 λεπτά και δύο δεύτερα, θέτοντας ένα ρεκόρ που κράτησε μέχρι το 2005, όταν το Wild Oats XI κέρδισε τον αγώνα με χρόνο μία ημέρα, 18 ώρες, 40 λεπτά και 10 δεύτερα.

Στη φετινή διοργάνωση, το LDV Comanche βελτίωσε, για ακόμη μία φορά, το ρεκόρ του αγώνα, πετυχαίνοντας χρόνο μία ημέρα, 9 ώρες, 15 λεπτά και 24 δεύτερα, ρεκόρ που κατείχε από πέρσι το Perpetual Loyal, με 4 ώρες διαφορά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Wild Oats XI ήταν αυτό που πέρασε τη γραμμή τερματισμού πρώτο, αλλά έχασε τη διάκριση και τον επίσημο χρόνο που θα έγραφε νέο ρεκόρ, λόγω ποινής μίας ώρας που πήρε από την Επιτροπή Αγώνος. Το σκάφος τιμωρήθηκε για τη μη παραχώρηση δικαιώματος πορείας στο LDV Comanche κατά την εκκίνηση του αγώνα. Ο Jim Cooney του LDV Comanche κατέθεσε ένσταση, την οποία και κέρδισε, κι έτσι το Wild Oats XI τιμωρήθηκε με ποινή μίας ώρας στον χρόνο τερματισμού του.

Έτσι, μια κλασική κίνηση παραχώρησης προτεραιότητας δεξήνεμου-αριστερήνεμου στοίχισε στο εντυπωσιακό 100άρι μάξι σκάφος μια διάκριση που θα έγραφε ιστορία. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι στο τιμόνι του LDV Comanche ήταν ο τιμονιέρος της νικήτριας ομάδας του προηγούμενου America’s Cup, Jimmy Spithill.

Έτσι, λοιπόν, το Wild Oats XI έτρεξε τον αγώνα σε μία ημέρα, 8 ώρες, 48 λεπτά και 50 δεύτερα, πραγματικός αλλά ανεπίσημος χρόνος. Αν δεν είχε παρεμβληθεί η ένσταση, το ρεκόρ θα είχε βελτιωθεί και πάλι κατά 9 ολόκληρες ώρες, μέσα σε μία χρονιά. Γεγονός που βάζει σε σκέψεις πολλούς που ασχολούνται με το άθλημα, αν τελικά είναι εφικτό του χρόνου να δούμε περαιτέρω βελτίωση του χρόνου κατά άλλες 9 ώρες, που θα οδηγήσει σε ολοκλήρωση της διαδρομής των 630 ναυτικών μιλίων σε λιγότερο από μία ημέρα (630 ναυτικά μίλια σε 24 ώρες)!

Και μην ξεχνάμε ότι ακόμη δεν έχουν κάνει την εμφάνισή τους σκάφη νέας τεχνολογίας με υδροπτέρυγα (foils), που βελτιώνουν δραματικά τις επιδόσεις τους.

Το Wild Oats XI έχει κερδίσει επτά φορές τα line honours, δηλαδή να είναι πρώτο σκάφος στη γραμμή τερματισμού, τα έτη από το 2005 μέχρι το 2008, το 2010, και από το 2012 μέχρι το 2014. Είναι επίσης το μοναδικό σκάφος που έχει κατακτήσει την τριπλή διάκριση του ρεκόρ ταχύτητας του αγώνα, των line honours και της πρώτης νίκης σε διορθωμένο χρόνο ταυτόχρονα.

Το πιο περιζήτητο τρόπαιο στην ιστιοπλοΐα της Αυστραλίας είναι αναμφισβήτητα το Tattersails Cup, το οποίο κερδίζει το σκάφος που θα βγει πρώτο στη γενική βαθμολογία με βάση τον διορθωμένο χρόνο. Ωστόσο, πάντα τις εντυπώσεις και τα φώτα της δημοσιότητας κερδίζει το σκάφος που θα περάσει πρώτο τη γραμμή τερματισμού, το γρηγορότερο σκάφος του αγώνα, που πάντοτε είναι κάποιο σούπερ αγωνιστικό μάξι σκάφος με γνωστούς επαγγελματίες να το επανδρώνουν.

Για το 2017, το σκάφος που κέρδισε σε διορθωμένο χρόνο ήταν το ΤΡ52 Ichi Ban του Matt Allen, με μια ομάδα πολύ καλά προπονημένη, που γνώριζε και το σκάφος αλλά και τον αγώνα.

Ο Matt Allen είναι ο πρόεδρος της Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας της Αυστραλίας, ένας πολύ έμπειρος και εξαιρετικά μάχιμος ιστιοπλόος.

Στην τελετή απονομής των επάθλων που ακολούθησε ήταν παρόντες πάρα πολλοί μεγάλοι σύγχρονοι ιστιοπλόοι.

Share.

About Author

Leave A Reply