Ναυτικά Σαλόνια

Με το πέρας του καλοκαιριού, και αφού πια όλοι ευχαριστήθηκαν τη θάλασσα µε τα σκάφη τους, ξεκίνησαν τα µεγάλα ναυτικά σαλόνια της Ευρώπης, στα οποία παρουσιάστηκαν όλα τα νέα µοντέλα µαζί µε τις τελευταίες εξελίξεις, τις νέες τεχνολογίες και τις καινοτοµίες που θα απολαύσουµε τα επόµενα χρόνια.
Η νέα εποχή επιτάσσει οι εκθέσεις να µην περιορίζονται µόνο στην παρουσίαση προϊόντων, αλλά να περιλαµβάνουν και πολλές δράσεις και παράλληλες εκδηλώσεις. Τα περισσότερα ναυπηγεία προσφέρουν και θαλάσσιες δοκιµές, ώστε οι υποψήφιοι αγοραστές να κάνουν ένα test drive πριν αποφασίσουν τι θα αγοράσουν.
Τέσσερις, λοιπόν, σηµαντικές εκθέσεις στην Ευρώπη, µε τις τρεις να πραγµατοποιούνται στη Μεσόγειο, αποδεικνύουν τη δυναµική της αγοράς. Η πρώτη µεγάλη έκθεση ήταν εκείνη στις Κάννες (11-16 Σεπτεµβρίου), ακολούθησε το Σαουθάµπτον (14-23 Σεπτεµβρίου), µετά η Γένοβα (20-25 Σεπτεµβρίου) και τέλος το Μονακό (26-29 Σεπτεµβρίου).

Το Cannes Yachting Festival, που διοργανώνεται από το 1977, εγκαινιάζει ουσιαστικά τη σεζόν διεθνώς, ενώ για την Ευρώπη έχει τη µεγαλύτερη πλωτή έκθεση. Με το άνοιγµα της έκθεσης, η διευθύντρια του Φεστιβάλ, Sylvie Ernoult, ανακοίνωσε την επιθυµία των οργανωτών να αναδιαρθρώσουν τη διάταξη των εκθεσιακών χώρων, καθιστώντας το Φεστιβάλ στις Κάννες το µεγαλύτερο θαλάσσιο ναυτικό σαλόνι στον κόσµο.
Το 2019, θα εγκαινιαστεί στο Port Canto ένας νέος εκθεσιακός χώρος, ικανός να φιλοξενήσει πάνω από εκατό ιστιοπλοϊκά, προσφέροντάς τους τον χώρο που τους αξίζει, αλλά και το αναπτυξιακό δυναµικό που χρειάζονται. Το λιµάνι Vieux θα είναι αφιερωµένο στα µηχανοκίνητα σκάφη, παρέχοντας στα ναυπηγεία και στους κατασκευαστές εξοπλισµού µεγαλύτερους χώρους για να εκθέσουν τα προϊόντα τους. Αυτή η µεγάλη αναδιοργάνωση θα εξυπηρετεί καλύτερα τα συµφέροντα των εκθετών, αφού θα τους παρέχει µεγαλύτερη προβολή, ενώ θα ενισχυθεί και το κύρος του Φεστιβάλ.

Το Ναυτικό Σαλόνι του Σαουθάµπτον, που γιόρτασε φέτος τα 50 του χρόνια, είναι το πρώτο και σπουδαιότερο µέρος των βρετανικών ναυτικών εκθέσεων, µε διοργανωτή το TheYachtMarket.com. Ο φορέας British Marine Boat Shows υπάγεται στην British Marine, που είναι η εµπορική ένωση του κλάδου στο Ηνωµένο Βασίλειο, συνεπώς διοργανώνεται µε σκοπό το συµφέρον αλλά και την προστασία της συγκεκριµένης αγοράς. Για την επετειακή αυτή χρονιά, εξέθεσε το σκάφος Suhaili του Sir Robin Knox-Johnston, µε το οποίο είχε κάνει τον γύρο του κόσµου µόνος του. Από την έκθεση πέρασαν πολλοί διάσηµοι. Το σαλόνι φιλοξενείται στο Mayflower Park και εκεί παρουσιάζονται τα σηµαντικότερα και οµορφότερα σκάφη στο βρετανικό κοινό, και όχι µόνο. Περισσότερες από 600 µάρκες σκαφών, προϊόντων, υπηρεσιών ήταν φέτος διαθέσιµες στο κοινό. Η έκθεση πλαισιώθηκε από δράσεις και οτιδήποτε ενδιέφερε το ευρύ κοινό, όπως τα καγιάκ, τα SUP και τα µικρά σκαφάκια, αλλά και διάφορα παιχνίδια για µικρούς και µεγάλους. Το σαλόνι περιλάµβανε πάνω από 100 πρεµιέρες. Οι εκθέτες ξεπέρασαν τους 500, ενώ 81 από αυτούς εµφανίστηκαν στην έκθεση για πρώτη φορά. Τα σκάφη που εκτέθηκαν ήταν 330. Το βρετανικό ινστιτούτο διάσωσης, το Royal National Lifeboat Institution (RNLI), ήταν ο επίσηµος φορέας φιλανθρωπίας της έκθεσης και είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει τον τρόπο της λειτουργίας του, πώς δηλαδή σώζονται οι ζωές στη θάλασσα. Μεταξύ άλλων, το ναυαγοσωστικό τους σκάφος, παντός καιρού, περιλαµβανόταν µεταξύ των εκθεµάτων.

Το Salone Nautico a Genova, όπως το λένε οι ίδιοι οι Ιταλοί, το παίρνουν πολύ στα σοβαρά. Αποτελεί ένα είδος εθνικού θέµατος, αφού υποστηρίζει τη βιοµηχανία του γιότινγκ, στην οποία οι Ιταλοί πρωταγωνιστούν. Κάθε Σεπτέµβριο, στο ιστορικό λιµάνι της βόρειας Ιταλίας, παρουσιάζονται όλες οι νέες εξελίξεις στα σκάφη αναψυχής και τα θαλάσσια σπορ. Πάνω από 1.000 σκάφη παρουσιάζονται στην έκθεση, χωρισµένα σε τέσσερις περιοχές: ιστιοπλοϊκά, εξωλέµβια & φουσκωτά, ταχύπλοα και µηχανοκίνητα.
Ιδιαίτερη έµφαση δίνεται φυσικά στους ντόπιους κατασκευαστές και προϊόντα. Οι περισσότεροι εκθέτες παρέχουν τη δυνατότητα δοκιµής στα σκάφη τους, ενώ πάντα συνδυάζονται και µε παράπλευρες δραστηριότητες, που αφορούν τα σκάφη (µηχανοκίνητα και ιστιοφόρα), το ψάρεµα, τους φίλους των καταδύσεων, της κολύµβησης, της κωπηλασίας, του σερφ και του κανό. Για έξι µέρες, η δραστηριότητα “Sea Experience” έδινε την ευκαιρία στους επισκέπτες να έρθουν σε επαφή µε τη θάλασσα, µε τα πραγµατικά σκάφη, στα ανοιχτά.

Το Ναυτικό Σαλόνι του Μονακό, το Monaco Yacht Show ή MYS, άνοιξε φέτος τις πύλες του προς ένα υψηλού επιπέδου αγοραστικό κοινό. Το συγκεκριµένο Σαλόνι προσφέρει από µόνο του την πολυτέλεια και τον αέρα της περιοχής στην οποία φιλοξενείται, αν και τα σχεδόν 120 υπερπολυτελή σκάφη που εκτίθενται αποτελούν κι αυτά εγγύηση για τον χαρακτήρα της έκθεσης. Συνολικά, σχεδόν 600 εταιρείες του χώρου των πολυτελών σκαφών αναψυχής και της κρουαζιέρας έρχονται κάθε Σεπτέµβριο στο µοναδικής οµορφιάς τοπίο για να εντυπωσιάσουν µε τα προϊόντα τους. Συνήθως, τα τελευταία 28 χρόνια, στο Ναυτικό Σαλόνι του Μονακό κάνουν την πρεµιέρα τους περίπου 40 νέα σκάφη, στο λιµάνι του Port Hercules, εκεί όπου βρίσκονται µερικά από τα πιο γνωστά ξενοδοχεία του κόσµου. Τέσσερις µήνες πριν την επίσηµη έναρξη ξεκινά η προετοιµασία της έκθεσης που έχει πιστούς φίλους, εκθέτες και επισκέπτες. Η συγκεκριµένη έκθεση µπορεί να µην είναι η µεγαλύτερη στα νούµερα, αλλά σίγουρα έχει τεράστια επίδραση στην παγκόσµια αγορά, λόγω της φύσης της.

Και φέτος, στα ναυτικά σαλόνια δεν έλειψαν οι παγκόσµιες πρεµιέρες σε όλες τις κατηγορίες σκαφών:

Absolute Custom Line Navetta 42
Το Absolute Custom Line Navetta 42 είναι ένα από τα πέντε µοντέλα της Absolute που έκανε ντεµπούτο στις Κάννες. Το µήκος του είναι 15,9 µέτρα και το έχει σχεδιάσει ο Sergio Maggi, ενώ το εσωτερικό αναπτύχθηκε από το τεχνικό γραφείο της Absolute. Το σκάφος κινείται µε δύο Volvo D8-IPS 600.

Arcadia A105
Η Arcadia Yachts παρουσίασε στην έκθεση πέντε µοντέλα, ανάµεσά τους και το νέο Arcadia A105, ολικού µήκους 31,57 µέτρων. Το εσωτερικό σχεδίασε η Hot Lab Design Studio. Το σκάφος των 134 τόνων κινεί ένας V8 της ΜΑΝ των 1.000 ίππων, ενώ το σταθεροποιεί το stabilizer της SI.

Axopar
Εντύπωση σίγουρα έκανε το διεθνώς αναγνωρισµένο πλέον σκάφος Axopar, µε την ιδιαίτερη γάστρα του και µε τον συνδυασµό εξωλέµβιων κινητήρων της Mercury Marine. Οι νέας τεχνολογίας κινητήρες «ταιριάζουν γάντι» στο εκπληκτικό σκάφος, όπως για παράδειγµα ο Mercury του 2018 V8 Verado 250 ή 300 ίππων και ο V6 FourStroke 175/200/225, που συνδυάζουν το µεγάλο εκτόπισµα µε το µικρό βάρος. Ένα άλλο εντυπωσιακό στοιχείο της Axopar Boats ήταν η επέκταση της συνεργασίας µε τον γερµανικό βελτιωτικό οίκο BRABUS. Ο καρπός της συνεργασίας των δύο εταιρειών παρουσιάστηκε στην τελευταία έκθεση boot στη Γερµανία µε το όνοµα BRABUS Shadow 800 “One of Twenty”, το οποίο ξεπούλησε µέσα σε δύο εβδοµάδες. Έτσι οι Γερµανοί αποφάσισαν να ξεκινήσουν νέα εταιρεία, εξειδικευµένη στα θαλάσσια project, την BRABUS Marine.

Azimut S6 / Azimut Grande 32 M
Με δώδεκα µοντέλα στο περίπτερό της, η Azimut δεν πέρασε απαρατήρητη. Ανάµεσά τους τα ολοκαίνουργια S6 και Grande 32 M. Το S6, µε ολικό µήκος 18 µέτρα και µικρό βύθισµα στα 1,6 µέτρα, λόγω µικρού βάρους από την εκτεταµένη χρήση carbon, κινείται µε τρεις Volvo IPS 700 ή 800, µε τελική ταχύτητα τους 34 κόµβους. Η δεξαµενή καυσίµων των 2.600 λίτρων δίνει µεγάλη αυτονοµία, όπως και η δεξαµενή νερού των 590 λίτρων. Το σκάφος έχει 3 συν 1 καµπίνες. Το 32 Metri, από την άλλη, µε µήκος 32 µέτρα και πλάτος 7,4, εξολοκλήρου σχεδιασµένο από την Azimut, κινείται µε δύο κινητήρες των 2200 mhp (1630 kW) MTU 16V 2000 M86 και φτάνει µέγιστη ταχύτητα τους 27 κόµβους. Αντίστοιχα, η δεξαµενή καυσίµων του είναι 16.000 λίτρων και η δεξαµενή νερού 2.500 λίτρων. Το σκάφος έχει 5 καµπίνες επιβατών και 3 πληρώµατος.

Ballistic 4.2m commercial
Το νέο µοντέλο Ballistic 4.2m commercial αποτελεί το ιδανικό µικρό RIB για ιστιοπλοϊκούς οµίλους, οµάδες διάσωσης, υποστήριξη θαλάσσιων σπορ κ.λπ. Είναι ένα αξιόπιστο σκάφος υποστήριξης, γενικά, µε εµπορικό ενδιαφέρον. Η ψηλή κονσόλα και οι θέσεις jockey παρέχουν περιµετρική απρόσκοπτη θέα. Το σκάφος παίρνει εξωλέµβια τύπου high thrust και οι χειρισµοί του είναι εύκολοι και ακριβείς, ακόµη κι αν ρυµουλκεί κάποιο άλλο σκαφάκι. Με µεγάλους αεροθαλάµους, για πλευστότητα και ευστάθεια, µπορεί να µεταφέρει κόσµο µε ασφάλεια.

Cap Camarat 6.5 Wa Serie 3
Ένα νέο σκάφος Cap Camarat παρουσιάστηκε µετά τις επιτυχίες της σειράς 9 και 10 µέτρων. Το Cap Camarat 6.5 Wa Serie 3 έχει όµως ουσιαστικές εξελίξεις να επιδείξει, όπως τη νέα σχεδίαση της γάστρας από τον Michael Peters. Ακόµη πιο δυναµικό, µε στιβαρό design, που φαίνεται, το νέο σκάφος ανταποκρίνεται στα «γενετήσια χαρακτηριστικά» της σειράς Cap Camarat. Το νέο 6µετρο µοντέλο είναι ιδανικό για οικογενειακές αποδράσεις, χάρη στην ευρύχωρη σχεδίασή του και τον εργονοµικό σχεδιασµό του. Κάθε λεπτοµέρεια έχει προσεχθεί ώστε η γενική ατµόσφαιρα µέσα στο σκάφος να είναι ευχάριστη και γενικά η διαµονή µέσα σε αυτό εύκολη. Το Cap Camarat 6.5 Wa Serie 3 είναι ένα σκάφος που έχει πολλές δυνατότητες. Στην πλώρη, υπάρχει το µεγάλο sundeck, που παρέχει αρκετή ασφάλεια ακόµη και εν πλω. Πίσω, στην πρύµνη, υπάρχει το κόκπιτ σε σχήµα U, που µετατρέπεται κι αυτό σε sundeck! Μετά, βρίσκεται η πλατφόρµα κολύµβησης, που περιλαµβάνει όσα θα περίµενε να βρει κανείς µόνο σε µεγαλύτερα σκάφη. Εσωτερικά, το Cap Camarat 6.5 Wa Serie 3 διαθέτει µια καµπίνα ιδιαίτερα ευρύχωρη για το µέγεθός του, µε δύο κρεβάτια καθώς και ένα WC. Σικ, άνετο και πολυµορφικό, το νέο Cap Camarat 6.5 Wa Serie 3 αποτελεί µια πολύ καλή πρόταση για οικογενειακά σκάφη.

Swallow Yachts Coast 250
Το Coast 250 είναι το πρώτο σκάφος µιας νέας σειράς κλασικών σκαριών της Swallow Yachts το οποίο συνδυάζει πρώτης κατηγορίας ιστιοπλοϊκές επιδόσεις µε µια ευρεία γκάµα επιλογών µηχανικών συνόλων. Ο ιδιοκτήτης του µπορεί να χαρεί όχι µόνο τα καλά της ιστιοπλοΐας µε ένα µοντέρνο και γρήγορο σκάφος, αλλά και την εναλλακτική της γρήγορης κρουαζιέρας µε τη µηχανή. Θα µπορούσε, λοιπόν, να είναι το ιδανικό σκάφος για κάποιους. Ένα κανονικό ιστιοπλοϊκό σκάφος, που χρησιµοποιεί τις µοντέρνες τεχνολογίες των πανιών, αλλά ταυτόχρονα και ένα σκάφος που µπορεί να ταξιδεύει µε τη µηχανή του µε ταχύτητες που φτάνουν τους 15 κόµβους. Από χώρους, το Coast 250 διαθέτει αρκετούς, µε τέσσερις κουκέτες κανονικού µεγέθους και ένα ψυγείο, εσωτερική τουαλέτα και µια «έξυπνη» κουζίνα. Παρά το µικρό του µέγεθος, καταφέρνει να τα χωρέσει όλα. Και το καλύτερο από όλα είναι ότι το σκάφος µπορεί να µεταφερθεί µε τρέιλερ και να παραµείνει σε αυτό για διαχείµαση.

CRN M/Y Latona
Το νέο σκάφος των 50 µέτρων της CRN εµφανίστηκε στο Ναυτικό Σαλόνι του Μονακό κάνοντας το ντεµπούτο του. Το M/Y Latona, κατασκευασµένο κατά παραγγελία, αποτελεί την υψηλότερη έκφανση της τέχνης των ναυπηγών και των τεχνητών που εργάστηκαν στην κατασκευή του. Η σχεδίαση του σκάφους προήλθε από τη συνεργασία των µηχανικών της CRN, των σχεδιαστών της εταιρείας και της Zuccon International Project. Χαρακτηριστικές γραµµές και έξυπνες τεχνικές λύσεις κάνουν το σκάφος µοναδικό. Το Latona είναι ένα κλασικό megayacht, µε έµφαση στους εξωτερικούς χώρους, αλλά και στο interior design. Το επιβλητικό του µέγεθος και κυρίως η προσοχή στις λεπτοµέρειες έκαναν το σκάφος να ξεχωρίζει και να αποτελεί δείγµα δουλειάς για το µεγάλο ναυπηγείο.

Ferretti Custom Line Navetta 42
Εντυπωσιακότατο ήταν και το σκάφος του ιταλικού ναυπηγείου που πρωτοπαρουσιάστηκε στις Κάννες, το Custom Line Navetta 42, µε ολικό µήκος 41,84 µέτρα, που σχεδίασε η Ferretti σε συνεργασία µε την Zuccon International Project. Η κίνηση του σκάφους γίνεται από µία CAT C32 ACERT V12.

Deep Blue Soft
Η Deep Blue Soft παρουσίασε στο Monaco Yacht Show για τέταρτη χρονιά την τελευταία έκδοση V3.11 του λογισµικού της για Yacht Management. Καπετάνιοι, µηχανικοί, λογιστές, µάνατζερ, ιδιοκτήτες και διαχειριστές, χρησιµοποιούν τις δυνατότητες του λογισµικού της Deep Blue και συµµετέχουν στη βελτίωσή του, δίνοντας πολύτιµες πληροφορίες για τη λειτουργικότητά του. Η πρώτη έκδοση του λογισµικού ήταν το 2013 και προήλθε από τη συνεργασία επαγγελµατιών του γιότινγκ και αξιωµατικών του εµπορικού ναυτικού, ώστε να λύνει τα πραγµατικά καθηµερινά τους προβλήµατα. Το περιβάλλον είναι φιλικό προς τον χρήστη, πολύ σταθερό και αναβαθµίσιµο. Μέχρι σήµερα, πάνω από 120 σκάφη µεταξύ 25 και 120 µέτρων, καθώς και πολλά γραφεία διαχείρισης ανά τον κόσµο χρησιµοποιούν το Deep Blue.

Discovery 54
Το νέο Discovery 54 στοχεύει στο κοινό που αναζητά εύκολη κρουαζιέρα. Η µαΐστρα τυλίγεται στο άλµπουρο µε το πάτηµα ενός κουµπιού και ο φλόκος είναι τύπου self-tacking. Μπροστά, έχει διπλό πρότονο (solent rig). Το σαλόνι είναι υπερυψωµένο, για καλύτερη θέα, και το κόκπιτ βρίσκεται κεντρικά.
Το σκάφος έχει διπλά πηδάλια και ηλεκτρικά βίτζια. Η σχεδίαση είναι του Ed Dubois και προσφέρονται παραλλαγές στο βασικό design.

Fairline Targa 43 Open
Παγκόσµια πρεµιέρα στις Κάννες έκανε και το πολυαναµενόµενο Fairline Targa 43 Open, ανάµεσα σε άλλα τέσσερα µοντέλα της εταιρείας. Με µήκος 13,9 µέτρα και πλάτος 4,32, η Volvo Penta IPS600 είναι ικανή να το κινήσει µε 34 κόµβους, ενώ σταθερό το κρατάει το stabilizer της Seakeeper NG5. Το σκάφος είναι σχεδίασης Vripack, ενώ για το εσωτερικό υπεύθυνος είναι ο Alberto Mancini. Η αυτονοµία του σε καύσιµα είναι 1.300 λίτρα και σε νερό 400. Έχει 2 καµπίνες που µπορούν να φιλοξενήσουν από 3 έως 5 άτοµα.

Ferretti 670
Έξι σκάφη παρουσίασε η Ferreti Yachts στις Κάννες, µε το Ferretti 670 να κάνει πρεµιέρα. Το µήκος του σκάφους φτάνει τα 19,67 µέτρα και το πλάτος του τα 5,35, ενώ το βύθισµά του δεν ξεπερνάει το 1,5 µέτρο. Ναυπηγική σχεδίαση της Ferretti Group σε συνεργασία µε τον Filippo Salvetti. Εσωτερικό από την ίδια τη Ferretti Group. Το σκάφος κινείται µε έναν MAN V8-1200. Το µοντέλο flybridge Ferretti 670 καθελκύστηκε πριν λίγο καιρό και συνδυάζει µερικά από τα καλύτερα χαρακτηριστικά των σκαφών 450, 780, 850 και 920 µε σηµαντικές καινοτοµίες.

Fjord 44 Open / Fjord 38 Xpress
Η Fjord Boats ήταν επίσης παρούσα στο Ναυτικό Σαλόνι του Μονακό µε το εντυπωσιακό Fjord 44 Open, το οποίο πετυχαίνει ταχύτητες 40 κόµβων στις 3.550 rpm, µε κατανάλωση 4,6 λίτρα ανά ναυτικό µίλι. Το πρώτο Fjord 442 έκανε πρεµιέρα στο Μονακό Yacht Show τον Σεπτέµβριο του 2016. Η Fjord έγινε γρήγορα γνωστή για τα ξεχωριστά σκάφη που κατασκευάζει για πάνω από µισό αιώνα. Η κατακόρυφη πλώρη είναι το σήµα κατατεθέν του Fjord 44, που το κάνει να ξεχωρίζει σε κάθε λιµάνι, σε κάθε προορισµό. Το design είναι του Patrick Banfield και ακόµα και σήµερα παραµένει αξεπέραστο. Στην έκθεση υπήρχε και το µικρότερο Fjord 38 Xpress, του οποίου οι επιδόσεις φτάνουν τους 51 κόµβους στις 6.100 rpm, ενώ η κατανάλωσή του πέφτει στα 4 λίτρα ανά ναυτικό µίλι.

Fountaine Pajot Sailing Astréa 42 / Astréa 67
Η Fountaine Pajot Sailing, ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές πολυτελών καταµαράν παγκοσµίως, παρουσίασε πολλά µοντέλα, ιστιοφόρα και µηχανοκίνητα. Σε πρεµιέρα στην έκθεση ήταν το Astréa 42 και το 67. Το Astréa 42 έχει µήκος 12,58 µέτρα και πλάτος 7,20. Το σκάφος είναι σχεδίασης Berret-Racoupeau Yacht Design, ενώ το εσωτερικό είναι Racoupeau Design. Κινείται µε δύο Volvo 30 ΗΡ ή 40 ΗΡ, µε το βάρος του να µην ξεπερνάει τους 11,5 τόνους. Η αυτονοµία του καυσίµου του είναι 470 λίτρα και του νερού 700 και κοιµίζει 8 άτοµα σε 4 καµπίνες. Το νέο 67, µε µήκος 20,36 µέτρα και πλάτος 9,84, είναι σχεδίασης επίσης Berret-Racoupeau Yacht Design, µε το εσωτερικό πάλι σχεδιασµένο από τη Racoupeau Design. Οι απαιτήσεις είναι αυξηµένες, και έτσι το σκάφος φέρει δύο Volvo 110 ή 150 ίππων, αφού ζυγίζει 35 τόνους. Η δεξαµενή καυσίµου χωράει 1.200 λίτρα και η δεξαµενή γλυκού νερού 1.050.

Hanse 458 / Hanse 508 / Sealine S330V
Με δέκα µοντέλα στις Κάννες, τρεις παγκόσµιες πρεµιέρες και δύο γαλλικές, η Hanse εντυπωσίασε το κοινό της. Το Hanse 458, µε ολικό µήκος 14,04 µέτρα και πλάτος 4,38 µέτρα, έχει µεγάλους και άνετους χώρους, µε στυλάτο εσωτερικό, σε συνδυασµό µε ένα πλήθος από καινοτοµίες και έξυπνες λύσεις, που κάνουν τη ζωή πιο εύκολη. Οι σχεδιαστικές γραµµές του Hanse 458 παραµένουν χαρακτηριστικές, κοφτές και καθαρές. Λόγω του µεγάλου πλάτους της γάστρας, στο εσωτερικό οι χώροι είναι παραπάνω από επαρκείς, παρέχοντας εργονοµία και λειτουργικότητα όσον αφορά τους αποθηκευτικούς χώρους, ενώ το µικρό βύθισµα των 2,23 µέτρων τού επιτρέπει πρόσβαση σε όλα τα λιµάνια. Το σκάφος είναι σχεδίασης Judel/Vrolijk & Co, ενώ το εσωτερικό σχεδίασε η Hanse Yachts Design. Τους 12,10 τόνους του βάρους του κινεί ένας κινητήρας Diesel 57 hp. Το µεγαλύτερο Hanse 508 έχει µήκος 15,55 µέτρα και πλάτος 4,75, µε βύθισµα στα 2,4 µέτρα. Και πάλι η σχεδίαση είναι Judel/Vrolijk & Co και το εσωτερικό της Hanse Yachts Design, ενώ το βαρύτερο σκαρί των 15,1 τόνων κινεί ένας πετρελαιοκινητήρας των 75 ίππων. Εκτός των δύο ιστιοφόρων, η Hanse παρουσίασε και το Sealine S330V, µε µήκος 10,31 µέτρα και βύθισµα 0,94. Για τη σχεδίαση υπεύθυνη είναι η Dixon Yacht Design, ενώ το εσωτερικό σχεδίασε η Sealine Design. Το σκάφος φοράει δύο εξωλέµβιες Mercury Verado 350 hp, που κινούν τους 7 τόνους µε άνεση.

Horizon RP110
Το Horizon RP110 είναι το νέο design του JC Espinosa, που χαρακτηρίζεται από τις αεροδυναµικές του γραµµές στην υπερκατασκευή, που γλυκαίνουν όσο ταξιδεύουν από την πλώρη προς την πρύµνη. Το ανασηκωµένο pilot house και ο καθρέφτης ολοκληρώνουν το σχεδιαστικό σύνολο, που σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο. Υπεύθυνος ναυπηγός είναι ο Don Blount, που υλοποίησε το RP110 µε ένα σοφιστικέ design και σίγουρα πολύ στυλ. Πέρα από την εµφάνιση όµως, το σκάφος είναι αξιόπλοο και ταξιδεύει άνετα σε όλες τις συνθήκες, µε µεγάλη ευστάθεια και υδροδυναµική, βελτιώνοντας τις επιδόσεις και την οικονοµία στην κατανάλωση. Το ολικό µήκος του σκάφους είναι 33,53 µέτρα (110 πόδια) και το πλάτος του 7,62. Κινείται µε δύο CAT C32A των 1800 hp και το εκτόπισµά του είναι 116 τόνοι. Η δεξαµενή καυσίµου χωράει 21.000 λίτρα και του νερού 3.100. Μπορεί να µεταφέρει µέχρι 20 επιβάτες.

Invictus 320 GT
Το νέο Invictus 320 GT έκανε πρεµιέρα στις Κάννες και έχει όλα τα καλά χαρακτηριστικά γνωρίσµατα που έχουµε δει στα άλλα µοντέλα της σειράς, όπως το 280 και το 370 GT. Το ναυπηγείο Aschenez, µε το Invictus 320 GT των 9,9 µέτρων, συµπλήρωσε τη σειρά. Υπεύθυνος για τη σχεδίαση του σκάφους εσωτερικά και εξωτερικά είναι ο Christian Grande. Το σκάφος κινείται µε έναν δίδυµο Volvo Penta V8 των 350 hp.

Jeanneau Sun Odyssey 410
Με την παρουσίαση του Jeanneau Sun Odyssey 410, το ναυπηγείο συνεχίζει να καινοτοµεί και να πρωτοπορεί στα ιστιοπλοϊκά σκάφη. Πλέον, έχοντας φτάσει στην όγδοη γενιά, περισσότερα από 17.000 yachts της σειράς αυτής έχουν πουληθεί και τα συναντάς στις θάλασσες όλου του κόσµου. Το Sun Odyssey 410 είναι το τρίτο yacht της συγκεκριµένης σειράς και ήρθε για να… ταρακουνήσει για τα καλά τα νερά της θάλασσας, προσφέροντας όλες τις ανέσεις που θέλει ένας άνθρωπος ταξιδεύοντας µε ιστιοπλοϊκό, και οι οποίες συνδυάζονται άψογα µε τις ιστιοπλοϊκές δυνατότητες του σκάφους. Το συγκεκριµένο µοντέλο είναι αρκετά ασφαλές, µε «καθαρό» χώρο δίπλα στο σπιράγιο, για να κινούνται οι επιβάτες πλώρα-πρύµα µε ασφάλεια. Όπως όλες οι προηγούµενες γενιές, το Sun Odyssey 410 έχει κι αυτό µεγαλύτερη ιστιοφορία, χάρη στη µάτσα, που είναι τοποθετηµένη χαµηλά στο άλµπουρο. Τα βιτζιρέλα είναι τοποθετηµένα κεντρικά και είναι εύκολα προσβάσιµα από το κόκπιτ, ώστε οι δουλειές να χρειάζονται λιγότερα χέρια και να γίνονται µε ασφάλεια από προστατευµένο χώρο. Κάτω, το εσωτερικό θυµίζει Sun Odyssey, αλλά µε νέα και πιο ποιοτικά υλικά. Οι πολλές καινοτοµίες ανεβάζουν το επίπεδο της αισθητικής αλλά και των ανέσεων. Το design είναι του Jean-Marc Piaton και του επιτελείου του, µε το εσωτερικό να κλέβει την παράσταση.
Lagoon Seventy 7
Τα µεγάλα καταµαράν είναι, τελευταία, πολύ δηµοφιλή, καθώς παρουσιάζουν κάποια πλεονεκτήµατα στους πιθανούς αγοραστές, όπως το ότι δεν κουπαστάρουν, έχουν µεγάλα σαλόνια και είναι οικονοµικά στην κατανάλωση καυσίµου. Αυτά προσφέρει και η ναυαρχίδα της Lagoon, το Seventy 7, που µαζί µε το µηχανοκίνητο αδελφάκι του, το Seventy 8, προσφέρουν ανέσεις που µπορεί κάποιος να βρει στις µεγαλύτερες κατηγορίες. Με τα πανιά, το Seventy 7 ταξιδεύει αρκετά καλά, παρά το µεγάλο του βάρος. Το σκάφος, αν και παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο Μαϊάµι πέρσι, εξακολουθεί να προσελκύει το ενδιαφέρον του κοινού. Η σχεδίαση ανήκει στους Marc Van Peteghem και Vincent Lauriot-Prévost (VPLP).

Nautor Swan 78 / Swan 120
Το νέο Nautor Swan 78 έχει µήκος 23,99 µέτρα και πλάτος 6,4. Το βύθισµά του είναι µόλις 3 µέτρα και το έχει σχεδιάσει εσωτερικά και εξωτερικά ο Germán Frers. Το βάρος του σκάφους φτάνει τους 42,6 τόνους και διαθέτει µηχανή diesel της Steyr των 140 kW ή 190 hp. Με ιδιαίτερο χαρακτήρα, όπως όλα τα Swan, αλλά και εξαιρετικές επιδόσεις µε τα πανιά, το σκάφος κέρδισε τις εντυπώσεις. Πριν ακόµα συνηθίσουµε το νέο, µεγαλόπρεπο Swan 98 στις Κάννες, στο Μονακό εµφανίστηκε το Swan 120 για παγκόσµια πρεµιέρα. Τι να πει κανείς γι’ αυτό το σκάφος… Επιδόσεις αγωνιστικού και µυθική εµφάνιση. Καθετί πάνω του «φωνάζει» Swan. Η κοµψότητα ενός καθαρόαιµου ιστιοπλοϊκού σκάφους, όπως το Swan 120, δεν συγκρίνεται µε τίποτα. Το Swan 120 συγκεράζει την τέχνη και την τεχνική τριών διαφορετικών οµάδων, καθεµιά ξακουστή στον τοµέα της. Η σχεδίαση, κλασικά, ανήκει στο γραφείο του Germán Frers στο Μπουένος Άιρες, ενώ το interior design και σε αυτό το µοντέλο επιµελήθηκε η Γενοβέζα αρχιτέκτονας Misa Poggi.

Numarine 32XP / Numarine 26XP
Το ευρωπαϊκό ντεµπούτο του στις Κάννες έκανε το Numarine 32XP και παγκόσµια πρεµιέρα το Numarine 26XP. Τα σκάφη ανήκουν στη νέα σειρά XP explorer superyachts, που δηµιουργήθηκε από την τουρκική Numarine.

Pearl 95
Παγκόσµια πρεµιέρα και για το Pearl 95. Το νέο µοντέλο του ναυπηγείου είναι το αποτέλεσµα της συνεργασίας µεταξύ του Bill Dixon για τους εξωτερικούς χώρους και της Kelly Hoppen για το εσωτερικό. Το σκάφος έχει µήκος 29,22 µέτρα και πλάτος 6,7. Ο κινητήρας της MTU 16V M96L 2600 κινεί το σκάφος των 96 τόνων µε 28 κόµβους, ενώ οικονοµικά πηγαίνει µε 18. Η εµβέλειά του φτάνει τα 380 ναυτικά µίλια, µε τη δεξαµενή καυσίµων να χωράει 10.000 λίτρα και του γλυκού νερού τα 1.500 λίτρα. Το σκάφος διαθέτει 5 καµπίνες επιβατών που κοιµίζουν 10 άτοµα και 3 καµπίνες πληρώµατος.

Princess R35 / Princess 70 / Princess V60
Με πολλά σκάφη εµφανίστηκε η Princess, από το µικρό R35, που έκανε παγκόσµια πρεµιέρα στις Κάννες, µέχρι το µεγάλο 30 Μ. Τα µοντέλα που εµφανίστηκαν στο ναυτικό σαλόνι των Καννών ήταν τα ακόλουθα: S78, R35, Princess 70, V60, S65, V50, Princess 49, S60, 30 M και το Υ75.
Το Princess R35, µε µήκος 10,89 µέτρα και βάθος 56 εκατοστά, ναυπηγήθηκε από την BAR Technologies, ενώ το εσωτερικό σχεδίασε η ίδια η Princess Yachts. Το σκάφος κινείται µε Volvo Penta, µε τελική ταχύτητα που φτάνει τους 50 κόµβους. Ζυγίζει λιγότερο από 6 τόνους και, παρά το µικρό του µέγεθος, έχει µία καµπίνα που κοιµίζει 2 άτοµα. Γεννηµένο από την επιθυµία να συνδυάσει το απόσταγµα της εµπειρίας της Princess µε τις νέες τεχνολογίες και τα υλικά, η κατηγορία R αποτελεί τη νέα γκάµα των σπορ σκαφών της εταιρείας. Για πρώτη φορά το ναυπηγείο συνεργάστηκε µε την BAR και τις τεχνολογίες που δοκίµασαν στο America’s Cup, µαζί µε θρυλικούς Ιταλούς designer, όπως ο Pininfarina, για να δηµιουργήσει ένα µοναδικό στο είδος του σκάφος. Το αποτέλεσµα ανέτρεψε τα δεδοµένα της αγοράς και προσέλκυσε το διεθνές ενδιαφέρον, θέτοντας νέα όρια στη βιοµηχανία του γιότινγκ και σαφώς καινούργια στάνταρ για την ίδια την Princess.
Το νέο flybridge Princess 70, µε τις µοντέρνες, καθαρές γραµµές, κέρδισε τις εντυπώσεις. Το σκάφος σχεδίασε ο Bernard Olesinski, ενώ το εσωτερικό η Princess Yachts. Το σκάφος κινείται µε δύο ντίζελ της MAN και ζυγίζει 37,5 τόνους. Το ολοκαίνουργιο F70 είναι η ναυαρχίδα της σειράς flybridge. Με πλούσιους χώρους στον «πάνω όροφο» του flybridge, που φτάνουν τα 26,58 τ.µ.: ο µεγάλος καναπές σε σχήµα U µε το µεγάλο τραπέζι, το wetbar, οι ξαπλώστρες ηλιοθεραπείας και το µικρό σαλονάκι µπροστά, κοντά στον σταθµό διακυβέρνησης, βρίσκουν τη θέση τους χωρίς πρόβληµα. Στο κύριο κατάστρωµα βρίσκονται οι social χώροι, µε την κουζίνα προς την πρύµνη, µε πλήρη και ελεύθερη πρόσβαση προς το κόκπιτ. Εξίσου προσβάσιµη είναι και η περιοχή του foredeck στην πλώρη, όπου βρίσκονται επιπλέον ξαπλώστρες για ηλιοθεραπεία ή απλώς για να καθίσει µια παρέα για ένα απογευµατινό κοκτέιλ.
Στη θάλασσα, οι επιδόσεις του σκάφους είναι ήπιες, µε άµεση απόκριση στις επιθυµίες του κυβερνήτη, χωρίς όµως απότοµες αλλαγές, που τροµάζουν. Η µέγιστη ταχύτητα του σκάφους φτάνει τους 36 κόµβους. Γενικά, η αίσθηση του σκάφους στα control είναι αυτή που θα περίµενε κανείς από ένα Princess. Όσον αφορά το εσωτερικό, η εξαιρετική δουλειά των τεχνιτών µε τα έπιπλα και τις ταπετσαρίες, το φινίρισµα και τις λεπτοµέρειες, που τονίζονται από το φυσικό φως που πληµµυρίζει το εσωτερικό, ανεβάζει το επίπεδο της πολυτέλειας. Μαλακό δέρµα suede, µπρούτζινες αποχρώσεις, καθρέπτες, χειροποίητες ραφές και γιαπωνέζικα διακοσµητικά ενώνονται σε τέλεια ισορροπία, δίνοντας ένα εκπληκτικό αποτέλεσµα. Η master σουίτα, που απλώνεται από άκρη σε άκρη στο σκάφος, έχει δική της ιδιωτική σκάλα, ενώ η µπροστινή καµπίνα VIP έχει κι αυτή ένα διπλό κρεβάτι και περιµετρικά τους αποθηκευτικούς χώρους. Υπάρχουν 2 ακόµη guest καµπίνες και προαιρετικά µία καµπίνα πληρώµατος µε δύο µονά ή ένα διπλό κρεβάτι.
Πρεµιέρα έκανε επίσης το Princess V60, µε µήκος 19,17 µέτρα και πλάτος 4,87. Ίδιας σχεδίασης και φιλοσοφίας, από τον Bernard Olesinski, ζυγίζει 27,2 τόνους. Οι κοµψές γραµµές του V60 αντικατοπτρίζουν τη φινέτσα του ναυπηγείου σε όλο της το µεγαλείο. Το επεκτεινόµενο και ευρύχωρο κόκπιτ, που µπορεί να φιλοξενήσει άνετα αρκετό κόσµο, καθώς και το πλήρως εξοπλισµένο wetbar µε το barbecue, προσθέτουν τις απαραίτητες ανέσεις στην καθηµερινή διαβίωση για αξέχαστες διακοπές στη θάλασσα. Όταν το σκάφος βρίσκεται αρόδο, η ηλεκτροϋδραυλική πλατφόρµα της πρύµνης µετατρέπεται σε σηµείο καθέλκυσης του tender των 3,3 µέτρων και του jet ski ή απλώς γίνεται η εξέδρα κολύµβησης που µπορεί να φιλοξενήσει µια ολόκληρη παρέα. Το σκάφος κινείται µε έναν κινητήρα MAN V8 1200, που το ωθεί µέχρι τους 38 κόµβους, προσφέροντας έντονες συγκινήσεις και µε τον σπορ χαρακτήρα του. Προς τα πλώρα, στο βασικό κατάστρωµα, η ανοιγόµενη ηλιοροφή αποκαλύπτει όλο τον χώρο µε το πάτηµα ενός µόνο κουµπιού. Η κουζίνα, που βρίσκεται πιο πίσω και επικοινωνεί µε τους χώρους ενδιαίτησης, διαθέτει τραπεζαρία open-plan, µε συρόµενες πόρτες και ένα πλήρως ανοιγόµενο παράθυρο που οδηγεί στο κόκπιτ. Κάτω, µπορούν να φιλοξενηθούν έως και έξι επιβάτες, ενώ ξεχωρίζει η καµπίνα του ιδιοκτήτη, µε το δικό της µπάνιο. Οι 2 καµπίνες για τους φιλοξενούµενους µπορούν να κοιµίσουν άλλα τέσσερα άτοµα, ενώ προαιρετικά µπορεί να υπάρχει και µία καµπίνα για το πλήρωµα στην πρύµνη.

Ribco Venom 44
Το Ribco Venom 44 είναι το τελευταίο µοντέλο της Ribco, που στοχεύει στην αγορά των πολυτελών tender. Το σκάφος έχει χαρακτηριστικά για ανοιχτή θάλασσα, αλλά ταυτόχρονα προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις. Η γάστρα έχει σκαλοπάτια για οµαλές και κυρίως στεγνές πλεύσεις, ακόµη και µε πολύ καιρό. Υπάρχει έκδοση open, αλλά και µε καµπίνα, µε τρεις εξωλέµβιες ή µε διπλό sterndrive. Το µήκος του σκάφους είναι 13,15 µέτρα, το πλάτος 3,52 και ζυγίζει άδειο 4.800 κιλά. Η δεξαµενή καυσίµου χωράει 1.140 λίτρα. Η γάστρα είναι κατασκευασµένη από GRP πολυεστέρα, Ultra Deep Vee, µε γωνία 62 µοίρες στην πλώρη και 24 στην πρύµνη. Παίρνει µέχρι τρεις εξωλέµβιες των 400 ίππων η καθεµία.

Ribeye Southerly 435
Το Ribeye Southerly 435, µε κεντρικό κόκπιτ και πολύ ευρύχωρο εσωτερικό, είναι ένα σκάφος µε ευκολίες για µεγάλες κρουαζιέρες, χωρίς να είναι απαραίτητο πλήρωµα. ∆ύο άτοµα είναι αρκετά για να ταξιδέψουν µε ασφάλεια και άνεση. Ο φλόκος είναι self-tacking και furling, όπως και η µαΐστρα, ενώ το σκάφος διαθέτει και εκκρεµή καρίνα (swing keel). Η µεγάλη καµπίνα βρίσκεται πρύµα, ενώ εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι το µηχανοστάσιο είναι πολύ ευρύχωρο και υπό τη µορφή δωµατίου.

Riva Rivamare / Riva 110’ Dolcevita / Riva 66’ Ribelle
Πάνω από δέκα µοντέλα έφερε µαζί της η Riva στις Κάννες. Το πολυαναµενόµενο νέο Riva Rivamare, που µοιάζει περισσότερο µε µπιµπελό ή µουσειακό έκθεµα, τράβηξε όλα τα βλέµµατα πάνω του. Παγκόσµια πρεµιέρα όµως έκανε το νέο Riva 110’ Dolcevita, µε µήκος στα 33,53 µέτρα και πλάτος στα 7,27. Με το βύθισµα να φτάνει σχεδόν τα 2 µέτρα, το σκάφος κινεί µία MTU 16V 2000 M96L. Η σχεδίαση προήλθε από τη συνεργασία της µητρικής εταιρείας Ferretti Group και της Officina Italiana Design, ενώ το εσωτερικό ανέλαβε µόνη η Officina Italiana Design. Το άλλο σκάφος της εταιρείας, που έκανε παγκόσµια πρεµιέρα, ήταν το Riva 66’ Ribelle, µε µήκος που ξεπερνάει τα 20 µέτρα και πλάτος στα 5,39. Το βύθισµα είναι 1,6 µέτρα. Και σε αυτό το µοντέλο τη σχεδίαση του εξωτερικού έκανε η Ferretti Group και η Officina Italiana Design, ενώ το εσωτερικό η δεύτερη.

Rosetti Superyachts
Η Rosetti Superyachts έδωσε µια συνέντευξη Τύπου για τα µελλοντικά σχέδια της εταιρείας και τα νεότερα του ναυπηγείου. Η ιταλική φόρµα, που ιδρύθηκε το 1925, µε έδρα τη Ραβέννα της Ιταλίας, ήταν παρούσα στο Ναυτικό Σαλόνι του Μονακό, κυρίως για να υποστηρίξει τα superyachts της και να τονίσει την παρουσία της.

Stingher 900GT Custom Sport Hard Top
Με hard top, που καλύπτει ολόκληρο το κόκπιτ, κατασκευασµένο από GRP, στον χώρο των premium φουσκωτών, το Stingher 900GT Custom Sport Hard Top εντυπωσιάζει µε την πρώτη µατιά. Το σκάφος κινείται µε δύο εξωλέµβιες Mercury 225 ίππων V6, ενώ µε τη χρήση ανθρακονηµάτων για µικρό βάρος και µεγάλη ακαµψία, οι ταχύτητες που πετυχαίνει είναι υψηλές. Από ευκολίες, διαθέτει τουαλέτα θαλάσσης και ηλεκτρική ντουζιέρα, ηλεκτρικό εργάτη για την άγκυρα, διθέσια τιµονιέρα µε ψυγείο και νεροχύτη και άλλα πολλά.
Από ηλεκτρονικά, στο ταµπλό βρίσκεται ένα Garmin 7412 GPS, το σύστηµα vessel view της Mercury και το νέο ηχοσύστηµα Fusion Apollo, µε subwoofer και ενισχυτή. Η διχρωµία και το ιδιαίτερο pattern στη διακόσµηση, τα µαξιλάρια για ηλιοθεραπεία, οι χώροι για φαγητό πλώρα και πρύµα που εκτείνονται ή µαζεύονται παρέχουν πολλές ευκολίες, που κάνουν την κρουαζιέρα ευχάριστη.

Sunreef 80 / 40 Open Sunreef Power Diamond Edition
Πλούσια ήταν η γκάµα και της Sunreef, που ανάµεσα στα πολλά µοντέλα που παρουσίασε είχε και τρεις παγκόσµιες πρεµιέρες: Το Sunreef 80, µε πολυµορφική φιλοσοφία και µε επιφάνειες που φτάνουν τα 340 τ.µ. Το Sunreef 80 7X Split διαθέτει 4 καµπίνες και µια εκθαµβωτική master suite. Το σαλόνι έχει πανοραµική θέα, ενώ το flybridge και η πλώρη, όπως και το κόκπιτ, προσφέρουν χώρους πολυτέλειας και χαλάρωσης. Το Sunreef 60 εκπροσωπεί το «νέο αίµα» της εταιρείας. ∆ιαθέτει 5 καµπίνες, µε πολύ χώρο εξωτερικά. Με κλασικό design αλλά και υψηλή τεχνολογία, ταιριάζει απόλυτα στις ανάγκες τού σήµερα. Το 40 Open Sunreef Power Diamond Edition είναι το πρώτο καταµαράν στην κατηγορία του µε διαµαντένιο φινίρισµα, µε κύρια χαρακτηριστικά την ταχύτητα αλλά και την κοµψότητα. Το σκάφος έχει δύο Mercury Racing 860 hp µηχανές.

Tankoa Solo S701
Το νέο µοντέλο της Tankoa, το Solo S701 στα 72 µέτρα (236 πόδια), έκανε το παγκόσµιο ντεµπούτο του στο Mονακό πριν ακόµη την επίσηµη παράδοσή του στον ιδιοκτήτη του τον Νοέµβριο. Το εντυπωσιακό εξωτερικό του σκάφους έχει σχεδιάσει ο Francesco Paszkowski, ενώ για το εσωτερικό ο ίδιος συνεργάστηκε µε τη Margherita Casprini. Ναυπηγός-σχεδιαστής είναι ο Professor Ruggiero. Το σκάφος πέρασε από εκτενείς δοκιµές πριν πέσει στη θάλασσα για έξι εβδοµάδες, πιστοποιώντας ότι το ναυπηγείο µπορεί να παράγει υψηλής ποιότητας µεγάλα σκάφη. Το συγκεκριµένο µοντέλο, το Solo, κέρδισε επίσης το βραβείο Yachts Trophy for the most efficient large yacht, για το πιο αποδοτικό µεγάλου µεγέθους σκάφος. Το ιταλικό ναυπηγείο της Tankoa φιλοδοξεί να γίνει άµεσος ανταγωνιστής των µεγάλων και διάσηµων ναυπηγείων της βόρειας Ευρώπης. Μετά το Σαλόνι του Μονακό, το σκάφος θα ταξιδέψει µέχρι τη Γένοβα για τις τελευταίες λεπτοµέρειες, πριν παραδοθεί στον νέο ιδιοκτήτη του.

Tecnorib Pirelli 1900 / Pirelli 1100 / Pirelli J29 / Pirelli J39
Η ιταλική Tecnorib παρουσίασε δύο µοντέλα: το Pirelli 1900, µε µήκος 18,5 µέτρα, που κινείται µε δύο µηχανές της Man 800 hp, και το µικρότερο Pirelli 1100, µε µήκος 11,12 µέτρα και µηχανές 2 x MD 270 hp. Εκτός από τα Sport and Cabin Pirelli ribs, το ναυπηγείο παρουσίασε επίσης τρία µοντέλα από τη νέα σειρά tender. Η απόλυτη καινοτοµία είναι το νέο Pirelli J29, που έκανε παγκόσµια πρεµιέρα. Το µικρότερο στη νέα σειρά Pirelli J29 εντάσσεται στο φάσµα των πολυτελών tenders της Pirelli. Τo νέο Pirelli J39 επίσης παρουσιάστηκε επίσηµα στις Κάννες. Με µήκος 3,90 µέτρα, είναι εξοπλισµένο µε hydrojet κινητήρα και, όπως το Pirelli J33, διατίθεται σε δύο διαφορετικές αισθητικές προτάσεις: Burgundy Charm και Grey Elegance. Το Pirelli J33 είναι το πρώτο µοντέλο από τη σειρά jet-tender που θα κυκλοφορήσει και είναι εξοπλισµένο µε κινητήρα Textron 850 MPE 80 hp. Το µοντέλο έχει επιλεγεί και από την Azimut Yachts, για την οποία έχει πραγµατοποιηθεί µια ειδική έκδοση.

Tommaso Spadolini M/Y Freedom / Sirena 58
Ο Tommaso Spadolini βραβεύτηκε µε τρία βραβεία στη διάρκεια του γκαλά World Yachts Trophies 2018, που έγινε στις Κάννες στις 15 Σεπτεµβρίου. Ο Ιταλός ναυπηγός και σχεδιαστής τιµήθηκε ως ο καλύτερος σχεδιαστής της χρονιάς “Best Designer of the Year”. Επιπλέον, το 27µετρο M/Y Freedom, που κατασκευάστηκε από την Cerri Cantieri Navali σε design του στυλίστα Roberto Cavalli, διακρίθηκε ως το πιο “Avant-garde” σκάφος, ενώ το Sirena 58, του οποίου το εσωτερικό είχε σχεδιάσει ο Spadolini, πήρε το βραβείο ως η «αποκάλυψη» της χρονιάς.

Wider 165
Παγκόσµια πρεµιέρα από το Ναυτικό Σαλόνι του Μονακό έκανε το νέο Wider 165 των 49 µέτρων, το µεγαλύτερο µοντέλο της Wider. Με εντυπωσιακή εµφάνιση και πλούσιο σε χαρακτηριστικά, το σκάφος, που είναι κατασκευασµένο εξολοκλήρου από αλουµίνιο, κέρδισε τις εντυπώσεις. Η σχεδίαση ανήκει στην οµάδα των σχεδιαστών της Wider σε συνεργασία µε την Italprojects του Fulvio De Simoni και των ναυπηγών της Sydac του Lelio Falletta. Στην πλώρη, δεσπόζει η πλατφόρµα προσγείωσης ελικοπτέρου, ενώ στην πρύµνη η τεράστια εξέδρα του beach club, µε τα πάµπολλα παιχνίδια που µπορεί να φιλοξενήσει. Εντυπωσιακή εµφάνιση όµως έκανε και το µικρό Wider 32, ένα πολύ χαρακτηριστικό tender που κερδίζει µε την εµφάνισή του και βέβαια τις επιδόσεις του. Και ενώ αρχικά είχε σχεδιαστεί αποκλειστικά ως tender στα µεγάλα σκάφη της
εταιρείας, σταδιακά, απέκτησε το δικό του κοινό ως ένα αυτόνοµο σπορ σκάφος.

Zuccon
Η συνεργασία συνεχίζεται ανάµεσα στο ιταλικό γραφείο της Zuccon και του µεγάλου ναυπηγείου της Perini, του ναυπηγείου που αποτελεί εµβληµατική φυσιογνωµία για το διεθνές γιότινγκ. Έτσι, η Zuccon International Project θα αναλάβει το design της νέας σειράς Heritage, η οποία αποτελείται από τρία σκάφη, προς το παρόν, το 55, το 65 και το 75 µέτρων. Η ιστορία και η παράδοση, από πλευράς τόσο ναυπηγικού σχεδιασµού όσο και lifestyle, είναι οι βασικοί πυλώνες έµπνευσης που οδήγησαν στην εξέλιξη των νέων αυτών µοντέλων. Τα τρία πρώτα µοντέλα της σειράς λοιπόν, το M/Y 55 Heritage, το M/Y 65 Heritage και το M/Y 75 Heritage παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο κοινό στο Monaco Yacht Show του 2018.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΝΟ ΡΟΥΔΑ

 

 

 

 

 

Επικοινωνία

Λ. Αλίμου 68, Aθήνα, 174 55

T. +30 210 98 20 114

F. +30 210 98 41 130

E. info@plefsimag.gr

Νέα Άρθρα

18 Δεκεμβρίου 2018
17 Δεκεμβρίου 2018

Plefsi Social

©2018 Plefsi. All Rights Reserved. κατασκευη ιστοσελιδας - XTD

Search